موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

چگونه می توانیم از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کنیم؟

راهای زیادی برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا coronavirus به بدن وجود دارد که به دو دسته تقویت سیستم ایمنی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی طبقه بندی می شوند.


رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

- در طول روز، به دفعات دست‌ها را با آب و صابون حداقل به مدت ٢٠ ثانيه و تمام زوایای دست و زیر ناخن ها را بشوئيد.
- اگر آب و صابون در دسترس نبود، از ضدعفونی كننده‌های الكلی دست استفاده كنيد. به خاطر داشته باشید که برای از بین برن ویروس کرونا بهترین درجه الکلی 70 درصد است و هرچقدر درجه الکلی پایین تر یا بالاتر باشد تاثیر کمتری بر روی ویروس کرونا دارد.
- استفاده از دستکش پلاستیکی ترجیحا دستکش لاتکس یا نیتریل در مکانهای عمومی. هرگز از دستکش پارچه ای جهت عدم انتقال ویروس کرونا استفاده نکنید.اگر به دستکش لاتکس حساسیت دارید ابتدا دستکش وینیل و سپس روی آن لاتکس استفاده نمائید و یا از دستکش نیتریل استفاده کنید.
- از تماس دست شسته نشده با چشم‌ها، بينی و دهان خودداری كنيد. 
- از آنجایی که محیط مناسب برای رشد ویروس کرونا، محیط خشک و سرد است همواره مخاط بینی،دهان و چشم را مرطوب نگه داریدو در منزل از بخور گرم استفاده کنید و دمای منزل را بالا نگه دارید. جهت مرطوب نگه داشتن مخاط بینی از اسپری استفاده کنید.همچنین برای مرطوب نگه داشتن دهان همواره آدامس بجوید و یا آبنبات بمکید. اگر نمیخواهید از آبنبات استفاده کنید از هسته خرما برای مکیدن و مرطوب نگه داشتن دهان استفاده کنید.
- از تماس نزديك با كسانی كه علائم سرماخوردگی يا آنفلوآنزا دارند، پرهيز كنيد.
- هنگام سرفه يا عطسه، جلوی دهان و بينی را با دستمال بگيريد و بلافاصله آن را را داخل سطل زباله بيندازيد. و اگر احتمال ابتلا به سرماخوردگی نیز دارید حتما در رویارویی با افراد از ماسک استفاده نمایید و فاصله را حفظ کنید.
- وسايلی را كه دائما استفاده و لمس میکنید مانند موبایل، کلید، عینک و کارت بانکی، حتما ضدعفونی كنيد.
-  اگر کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی احساس کردید، در منزل استراحت كنيد.
- گوشت و تخم مرغ را پیش از خوردن بطور کامل بپزید.
-  از تماس بدون محافظت با حيوانات وحشی يا دام ها پرهيز كنيد. 
- درسالن ورزشی دارای تهویه مناسب ورزش کنید.
- روکش بیرونی مواد غذایی خریده شده را در بدو ورود به منزل حتما با آب و صابون بشوئید یا ضدعفونی کنید. همچنین میوه ها را حتما قبل از گذاشتن در یخچال با آب و صابون مایع بشوئید.
- از آنجایی که این ویروس در سرما طول عمر بیشتری دارد مواد غذایی خریداری شده را بدون ضدعفونی( با آب و صابون مایع و یا با الکل 70 درصد) در یخچال قرار ندهید.
- از تجمعات و سفرهای غیر ضروری اجتناب کنید.
- در طول روز بطور متناوب و بیشتر از روزهای عادی آب بنوشید.
- از ویتامین C طبیعی استفاده نمائید.


برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از چه مکملهایی استفاده کنیم؟

کلیه مکملهای غذایی که باعث تقویت سیستم ایمنی و مانع از جذب ویروسها می شوند در کاهش ابتلا به ویروس کرونا  coronavirus بسیار موثر هستند، بویژه مکملهایی که حاوی اکیناسه، کورکومین و رویال ژلی و زینک هستند. در زیر به معرفی چند نمونه از آنها می پردازیم:

مکملهای غذایی حاوی اکیناسه

1-کپسول ایمونیل فلور اسی - یک آنتی اکسیدان قوی است که موجب تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا،  پیشگیری از انفلوانزا و سرماخوردگی می شود.
2- ایموستیم گل دارو - قرص ایموستیم گل دارو تقویت کننده قدرت دفاعی بدن در برابر عفونت‌های میکروبی و ویروسی به ویژه عفونت‌های مجاری تنفسی، ویروس کرونا، عفونت ادراری و سرماخوردگی و انفلوانزا و همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در موقع انجام ورزش‌های سنگین و خستگی‌های مفرط است.
3- ایمونستیم طلایی گل دارو 
4- شربت اکی پل مدین فارما - این شربت حاوی ماده موثره پروپولیس و اکیناسه است و موجب تقویت سیستم ایمنی، بهبود سرماخوردگی، بهبود التهابات دستگاه تنفسی و پیشگیری از سرماخوردگی می شود.

مکمل های غدایی حاوی کورکومین 

1- کپسول کورکومکس هلث اید - یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که مصرف دراز مدت آن علاوه برتقویت سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به انواع سرطان،آنفلوانزا و بیماریهای ویروسی، درکاهش درد و التهاب مفاصل و پیشگیری از آرتروز و درد مفاصل بسیار موثر است.
2- سیناکورکومین نانومیسل
3- کورکومین کارن

انواع رویال ژلی

1- -شربت هانی ژل دایا - معجونی از رویال ژلی و عسل و عصاره عناب است. مصرف آن جهت پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا خصوصاً در سالمندان و بیمارانی که مبتلا به ضعف سیستم ایمنی هستند و کاهش علایم سرماخوردگی در کودکان توصیه می شود.
2- رویال ژلی و پروپولیس ویتارمونیل - این کپسول علاوه بر رویال ژلی و پروپولیس حاوی کلاژن، لسیتین و ویتامین های A ،C ،D و E است که باعث تقویت سیستم ایمنی میشود.
3- رویال ژلی سوپر پلاس اس تی پی فارما

مکملهای غذایی حاوی زینک و سلنیوم

1- یونی زینک لیبرتی سوئیس
2- سلن پلاس آپوویتال
3- زینک پلاس ویتاپی
4- سلنیوم آلفا ویتامینز

اسپری بینی ضد ویروس

استفاده از اسپری بینی ضد ویروس نقش مهمی در عدم جذب و کشتن ویروس کرونا از طریق بینی دارد ضمن آنکه از خشکی بینی و تجمع ویروسها جلوگیری میکند مانند:
1- اسپری بینی کلداماریس پروفلاکتیک ضد ویروس بزرگسالان - اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک آنتی ویروس جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی از راه بینی، کشتن ویروس های جذب شده از راه بینی مانند کرونا، جلوگیری از خشک شدن بینی و پیشگیری از سرماخوردگی مناسب است.
2- اسپری بینی کلداماریس پروفلاکتیک ضد ویروس کودکان

مکملهای غذایی تقویت سیستم ایمنی کودکان

1- شربت ایمیونیتی ویوا کیدز - این شربت حاوی زینک و سلنیوم است که باعث حذف رادیکالهای آزاد از بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.
2- شربت رویال ژلی فیشر کیندر - موجب تقویت سیستم ایمنی کودکان، بهبود رشد جسمی و ذهنی، افزایش اشتها و تقویت حافظه می شود.
3- شربت زینک پلاس یورو ویتال - جهت تقویت سیستم ایمنی و افزایش رشد جسمی و افزایش اشتها میشود.
4- شربت زینک پلاس دینارترول - کاهش سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن.

علاوه بر مکملهای غذایی فوق مصرف ویتامین C چه بصورت جوشان و چه به صورت قرص نیز توصیه شده است و بهتر است که به جای استفاده از ویتامین سی با دوز بالا در یک وعده، از ویتامین C با دوز پایین تر ولی 2 تا 3 بار در روز استفاده شود. همچنین بالا بودن سطح ویتامین D3در بدن نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی ایفا می کند.
به خاطر داشته باشید که حتما برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا ، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی از دوز صحیح مکملهای غذایی تقویت سیستم ایمنی استفاده نمایید.

دکتر روزا ابوالقاسم
1398/12/14