موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

تأثیر رژیم غذایی والدین بر سیستم ایمنی فرزندان

تأثیر رژیم غذایی والدین بر سیستم ایمنی فرزندان

تأثیر رژیم غذایی والدین بر سیستم ایمنی فرزندان

در یک مطالعه به بررسی تأثیر رژیم غذایی والدین بر روی سیستم ایمنی فرزندان حیوانات پرداخته شد. نتایج این مطالعات نشان داد یک رابطه نزدیک بین رژیم غذایی والدین با قدرت سیستم ایمنی فرزندان تمامی حیوانات وجوددارد. درواقع تغذیه نامناسب والدین می‌تواند بر بسیاری از صفات فرزندان، ازجمله مقاومت در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها تأثیر بگذارد.
نکته دیگر آنکه اثرات رژیم غذایی والدین بر سیستم ایمنی فرزندان می‌تواند به ارث برده شود و این سیگنال در كودكان در درازمدت حفظ می‌شود؛ حتی اگر فرزندان از رژیم غذایی نرمال پیروی کنند باز هم کمبودهای رژیم غذایی والدین با آنها همراه خواهد بود.
محققان این مطالعه معتقدند که نتایج این مطالعه را به‌احتمال‌زیاد می‌شود به انسانها نیز تعمیم داد. از طرفی این مطالعه مدرک دیگری بر اهمیت پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل در طول دوران بارداری و حتی قبل از تصمیم گرفتن به بارداری در والدین می‌باشد.
محققان در حال حاضر به دنبال کشف این هستند که این سیگنال‌ها چه هستند، اثرات درازمدت آن‌ها چه هستند و اینکه در صورت پیروی فرزندان از رژیم غذایی سالم و متعادل این اثرات قابل‌برگشت هستند یا نه.
 
1396/10/11