موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

با میوه های چربی سوز و کاهش دهنده وزن آشنا شوید

با میوه های چربی سوز و کاهش دهنده وزن آشنا شوید
مصرف برخی از میوه ها با چربی سوزی بدن، کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم و پهلو ارتباط  مستقیم دارد. به گزارش سلامت نیوز، کاهش وزن کار آسانی نیست. بدن ما، چربی را برای روز‌های گرسنگی، در خود ذخیره می‌کند؛ اما میلیون‌ها نفر از ما بیش از آن‌که نیاز داشته باشیم، غذا می‌خوریم و در نتیجه ذخیره چربی بالایی در بدن خود داریم.
برای کاهش این چربی‌های اضافی باید کمتر از کالری که می‌سوزانیم، غذا بخوریم. خوشبختانه، علاوه بر محدود کردن میزان کالری، چند چیز دیگر وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانیم میزان کاهش وزن خود را، آن‌هم به روشی سالم، افزایش دهیم. تحقیقات نشان داده است که میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین بر کاهش وزن تاثیر بسزایی دارند. می‌توان میوه‌های غنی از آنتوسیانین را به راحتی تشخیص داد زیرا آن‌ها دارای سایه‌ای از رنگ‌های قرمز یا بنفش هستند.
به نقل از سلامت نیوز: هر بار که شما ۱۰ گرم فیبر محلول بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، چربی شکم در طی یک دوره پنج ساله به میزان ۳.۷ درصد کاهش می‌یابد.
در این مقاله با 14 نوع از بهترین میوه های چربی سوز وکاهش دهنده چربی شکمی آشنا می شوید:

1- انار

  مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در انار در تقویت متابولیسم بدن مفید هستند. علاوه بر این، نقش مهمی در کاهش اشتها دارند. این میوه با از بین بردن اسید های چرب باعث کاهش چربی های اطراف شکم می شود.
 

2- انواع توت‌ها (بری ها )

میوه‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند مملو از پلی‌فنول‌های سالم هستند که نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه از تشکیل چربی اضافی در بدن نیز جلوگیری خواهند کرد. در مطالعه‌ای مشخص شد موش‌هایی که روزانه سه وعده توت و یا پودر آن را مصرف کردند، تشکیل چربی در بدنشان تا ۷۳ درصد کاهش پیدا کرده است. انواع توت‌ها را می‌توانید به ماست و سالادتان اضافه کرده و یا آن‌ها را خشک کرده و یا به صورت پودر درآورید. با این همه گزینه، اضافه کردن این میوه‌ها به وعده‌های غذایی‌تان کار سختی نخواهد بود.


3- گیلاس قرمز و آلبالو

برای زمانی که قصد کاهش وزن دارید، گیلاس و آلبالو یک میوه خارق‌العاده است. با آزمایشی که بر روی موش‌ها انجام شد و شامل یک دوره ۱۲ هفته‌ای بود، مشخص گردید موش‌هایی که از آلبالو تغذیه شده بودند، نسبت به دیگر موشها، به میزان ۹ درصد چربی شکمی بیشتری را از دست دادند. گیلاس و آلبالو همچنین عملکرد ژن‌های چربی در این حیوانات را تغییر دادند. آلبالو بر روی سلامت قلب و کاهش التهاب نیز موثر است.

4- گریپ‌فروت تو سرخ

این میوه، یک انتخاب عالی برای کاهش چربی شکمی و سطح کلسترول خون است. در واقع، شرکت‌کنندگان در یک مطالعه شش هفته‌ای، که با هر وعده‌غذایی‌شان گریپ‌فروت مصرف کرده بودند، سایز دور کمرشان به طور میانگین ۱ اینچ (۲.۵ سانتی‌متر) کاهش یافته بود. محققان بر این باورند که دلیل این امر ترکیبی از مواد شیمیایی گیاهی قوی و ویتامین C. است که در این میوه از خانواده مرکبات وجود دارد.


5- گلابی

با وجود داشتن طعمی شیرین، گلابی عمدتاً شامل آب و فیبر است. این دو ماده به کاهش وزن کمک می‌کنند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند،با وجود اینکه هر ۱۰۰ گرم گلابی تنها ۵۶ کالری دارد. فیبر موجود در این میوه همچنین به هضم کمک می‌کند، به طوری که احساس نفخ نمی‌کنید. ویتامین C و ویتامین A موجود در گلابی از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن جلوگیری می‌کنند و التهاب را کاهش می‌دهند.

6-گوجه فرنگی

علاوه بر اینکه یک میان وعده خوشمزه می باشد در سوختن چربی شکم بسیار مفید است. گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C ، لیکوپن و مواد مغذی می باشد .


7- آواکادو

نسبت به سایر میوه ها میزان چربی بیشتری دارد و شاید فکر کنید به همین دلیل در رژیم غذایی لاغری جایی ندارد، اما نقش موثری در چربی سوزی بدن دارد.   مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۹ موجود در آن برای قلب بسیار مفید می باشد و به متابولیسم بدن کمک می کند.

 8- هندوانه
شاید بسیاری از ما به دلیل آن‌که فکر می‌کنیم هندوانه تنها از قند و آب تشکیل شده، از خوردن آن اجتناب می‌کنیم؛ اما این میوه  یک گزینه کاملاً مناسب جهت کاهش وزن است. مصرف هندوانه می‌تواند میزان انباشت چربی در بدن را کاهش داده و به منظور سوزاندن بهتر چربی‌ها، آن‌ها را تغییر دهد. آب هندوانه، نیز باعث کاهش درد عضلانی پس از تمرینات ورزشی می‌شود. این میوه تابستانی در اکثر ماههای سال در دسترس ما است، پس به راحتی می‌توانیم از فواید آن بهره‌مند شویم.


9- سیب صورتی

سیب به طور کلی یک منبع عالی از فیبر است که به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. هر بار که شما ۱۰ گرم فیبر محلول بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، چربی شکم در طی یک دوره پنج ساله به میزان ۳.۷ درصد کاهش می‌یابد. این بدان معنی است که سیب‌ها می‌توانند در کاهش وزن شما، از طریق کاهش اشتها موثر باشند. سیب صورتی، نوعی سیب پیوندی، دارای بیشترین آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئید است، که آن‌ را در رأس بسیاری از انواع مختلف سیب که بر کاهش وزن اثرگذارند، قرار می‌دهد.

10- شلیل، هلو، آلو و زردآلو

این خانواده از میوه‌ها، برای جلوگیری از سندرم متابولیک بسیار موثرند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از شرایط گفته می‌شود که عبارت هستند از: فشار خون بالا، سطوح افزایش یافتهٔ انسولین در خون، چربی انباشتهٔ اضافی در اطراف شکم و سطوح افزایش یافتهٔ چربی خون که منجر به سکته قلبی، ابتلا به دیابت و چاقی شکمی می شود. دیابت نمونه اولیه اختلال متابولیک است و چربی شکمی یک عامل خطر جدی برای آن محسوب می‌شود.
این گروه از میوه‌ها، حاوی ترکیبات فنیلی بالایی هستند که نقش مهمی در رفتار ژن‌های چربی دارند. آن‌ها همچنین از نظر میزان قند پایین‌تر از بسیاری از میوه‌های دیگر قرار دارند که برای افرادی که رژیم می‌گیرند یک گزینه ایده‌آل هستند.

11- طالبی

یک میوه ضد التهاب است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در سوزاندن چربی و کم کردن اشتها موثر می باشند.

12- موز

 اکثر شما احتمالاً شنیده اید که موز باعث افزایش میزان چربی شکم می شود، اما در حقیقت این میوه باعث کاهش چربی بدن ما می گردد.   یک موز بزرگ تنها ۹۰ کالری دارد که بسیار کمتر از یک قالب شکلات یا خوراکی های شیرین دیگر می باشد.
 همچنین حاوی مقادیر زیادی منیزیم و پتاسیم می باشد که می تواند به رفع اختلالات هضم کمک نماید.

13- خرما

خرمابه دلیل دارا بودن عناصر غذایی مفید، مانع تجمع چربی می گردد، به روند شکستن چربی در بدن کمک می نماید و باعث افزایش میزان متابولیسم بدن و کاهش وزن می شود. همچنین به دلیل دارا بودن خاصیت ملینی، روند سوخت و ساز بدن را افزایش و  در نتیجه باعث کاهش وزن می گردد.
   

14- کیوی

کیوی یک میوه غنی از کلسیم است و با توجه به اینکه مصرف لبنیات و غذاهای غنی از کلسیم باعث کاهش مصرف چربی در رژیم غذایی و حفظ وزن واقعی می گردند، این میوه می تواند نقش موثری در چربی سوزی داشته باشد.



                                                                                                                                         گردآوری : دکتر رزا ابوالقاسم 1398/04/31