موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

«گارسینیا» تجربه کاهش وزن با مواد طبیعی

گارسینیا کامبوجیا یک میوه بومی مناطق شرقی آسیا است که از گذشته استفاده زیادی بین مردم داشته است. در مناطق بومی شرق آسیا به طور روزانه از میوه گارسینیا استفاده می کردند ولی کسی از ویژگی های منحصر به فرد آن اطلاع نداشت. این میوه مزه ترشی دارد و اصولا به صورت تازه خورده نمی شود؛ بلکه در غذاها از آن استفاده می کنند. امروزه ولی گارسینیا را به عنوان ماده مهمی برای کاهش وزن می شناسند و از آن در مکمل های لاغری مختلف استفاده می کنند. گارسینیا کامبوجیا دارای ماده ای به نام هیدروکسی سیتریک اسید است که در کاهش وزن نقش موثری دارد. هیدروکسی سیتریک اسید (HCA) مشتقی از اسید سیتریک است که به وفور در میوه گیاهان بومی منطقه جنوب آسیا یافت میشود. این ماده از نظر وزنی تا 16% وزن خشک این میوه را  تشکیل می دهد. ترکیب هیدروکسی سیتریک اسید (HCA) در عصاره پوست میوه گارسینیا کامبوجیا موجود است و همیشه به عنوان یک بخش مهم در فرمولاسیون مکمل های لاغری و کاهش وزن به کار میرود. 
 

گارسینیا موجب کاهش وزن می شود؟

تحقیقات مختلفی انجام شده تا اثر گارسینیا بر کاهش وزن را بررسی کند. در یکی از مطالعات انجام شده گروهی که گارسینیا مصرف کرده بودند نسبت به گروه شاهد 800 گرم کاهش وزن بیشتری در دوره ای که مطالعه انجام شده است داشته اند. بنابراین و با توجه به نتایج مطالعات می توان به این نتیجه رسید که این ماده در کاهش وزن موثر است. اما باید دید این کاهش وزن با چه مکانیسمی انجام می شود.
 

کاهش اشتها دلیل اصلی لاغری با گارسینیا

همانطور که می دانید یکی از دلایل اصلی اینکه افراد نمی توانند وزن خود را کاهش دهند اشتهای آنها به خوردن مواد غذایی مختلف است. گارسینیا به صورت طبیعی این مشکل را حل کرده و مطالعات حیوانی نشان داده اند که این کاهش اشتها پس از خوردن گارسینیا ایجاد می شود. مطالعات هنوز مکانیسم دقیق این عمل را یافت نکرده اند. اما گفته می شود هیدروکسی سیتریک اسید موجود در گارسینیا موجب ترشح سروتونین در بدن و ایجاد احساس سیری می شود. با توجه به اینکه سروتونین یکی از مهار کننده های اشتها است بنابراین افزایش ان می تواند اشتها را سرکوب کند. 
شما عزیزان می‌توانید جهت خرید مکمل کاهش اشتها و وزن و چربی سوز از وب سایت داروخانه تهران به بخش خرید انواع مکمل مراجعه کنید.

 

جلوگیری از تولید چربی، دلیل دیگر لاغری با گارسینیا

چربی ها در بدن نقش های متعددی دارند ولی اگر میزان چربی در بدن زیاد باشد چاقی و به ویژه چاقی شکمی ایجاد میشود که می تواند خود سرآغازی برای سایر بیماری ها نیز باشد. اثر دیگری که گارسینا دارد کاهش تولید چربی در بدن است. آنزیم سیترات لیاز یکی از آنزیم های مسیر تولید چربی در بدن است که گارسینیا آن را مهار می کند. مهار این انزیم چرخه را شکسته و چربی در بدن تولید نمی شود. عدم تولید چربی جدید در بدن، باعث می شود بدن ما برای تامین نیاز خود، از ذخایر چربی قدیمی استفاده کند که این به معنی افزایش چربی سوزی در بدن است. افزایش چربی سوزی و کاهش چربی در بدن یکی از عوامل موثر در کاهش چربی شکمی و کاهش وزن است. افزایش چربی سوزی و کاهش چربی ها علاوه بر اثر مهمی که در کاهش وزن دارد برای سلامت بدن نیز بسیار مفید است و از بیماری های مختلفی نظیر بیماری های قلب و عروقی، دیابت و ... جلوگیری می کند. 

مکمل اچ اس ای گارسینیا

با توجه به اثرات بسیار مفید میوه گارسینیا در کاهش وزن و چربی سوزی در بدن این پتانسیل وجود دارد که از این میوه به عنوان یک ماده مهم برای کاهش وزن استفاده شود. با توجه به اینکه ایران جز کشورهای بومی برای این گیاه نیست نمی توانیم از این میوه استفاده کنیم ولی می توان از مکمل هایی که از ماده موثره این میوه ساخته شده اند استفاده کرد. از جمله این مکمل ها می توان به اچ اس ای گارسینیا اشاره کرد. مکمل اچ اس ای گارسینیا یک مکمل مناسب برای کاهش وزن است که از ماده هیدروکسی سیتریک اسید در ان استفاده شده است. میزان مصرف روزانه این محصول 4 عدد است و بهترین زمان مصرف آن 30 تا 60 دقیقه قبل از صرف شام یا نهار و هر بار 2 عدد می‌باشد. برای کسب بهترین نتیجه، مدت استفاده از محصول باید 3 ماه ادامه داشته باشد.
1396/07/23
  •