موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

بهترین مواد غذایی چربی‌سوز

بهترین مواد غذایی چربی‌سوز


چربی‌های زائد بدن موجب کاهش توان و استقامت و نداشتن فرم صحیح بدن بویژه  در ورزشکاران می‌شود. برای آنکه چربی‌های زیر پوستتان را از بین ببرید واندامی مناسب داشته باشید، چاره کار در نخوردن نیست بلکه درست تغذیه کردن می‌باشد. در این بخش، بهترین نوشیدنی‌ها و خوراکیهایی که در روند لاغری و سوزاندن چربی‌های بدنتان بویژه در ناحیه شکم و پهلو مؤثرند معرفی خواهد شد.

شکلات تلخ (حداقل 70 درصد)

یکی از مواد غذایی چربی‌سوز، شکلات تلخ است، شکلات تلخ سرشار از روی است که به چربی‌سوزی شکم کمک می‌کند. (روی) سطح هورمون لیپین را در بدن  بالا می‌برد که باعث ذخیره‌ی چربی و کاهش اشتها می شودو همین موضوع باعث سوختن چربی‌های شکم می‌گردد. برای خوردن شکلات تلخ، حتماً نوعی را انتخاب کنید که مقدار شکر آن کم باشد.
 

سرکه

تحقیقات حاکی از آن است که سرکه باعث چربی‌سوزی می‌شود و افرادی که روزانه 15-30 میلی‌لیتر سرکه یا مکمل سرکه سیب  مصرف کرده اند نسبت به افرادی که سرکه مصرف نکردند، بعد از 12 هفته چربی بیشتری سوزانده و لاغرتر شدند.

سبزیجات
  اگر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سبزیجات شما را به خوردن آن مجاب نمی‌کند، قدرت آن در لاغر کردن شکم حتماً متقاعدتان می‌کند، سبزیجات مملو از مواد مغذی و فیبرهای شگفت‌انگیز هستند که انسان را سیر نگه می‌دارد. سبزیجاتی مثل اسفناج و کلم بروکلی آنتی اکسیدان قوی هستند همچنین سرشار از فیبر هستند و کالری ناچیزی دارند. خوردن سالاد پیش از وعده‌های غذایی اصلی، باعث می‌شود کمتر غذا بخورید.
 

روغن زیتون

روغن زیتون یک منبع عالی از چربی‌های اشباع‌نشده تک زنجیره‌ای است که  کلسترول بد خون را پائین می‌آورد و منجر به بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود. همچنین به کاهش اشتها کمک می‌کند.
 

تخم‌مرغ

تخم مرغ حاوی ویتامین B12 است که بدن برای سوزاندن چربی به آن نیاز دارد، محققان دانشگاه ایالتی لوییزیانادریافته‌اند افرادی که در وعده‌ی صبحانه تخم‌مرغ می‌خوردند، نسبت به افرادی که شیرینی می‌خورند وزن بیشتری کم می‌کنند. اگر کلسترول خونتان بالاست، برای خوردن تخم‌مرغ با پزشک مشورت کنید.

 
بادام و سایر آجیل‌ها

آجیل‌ها و مغزهاسرشارازفیبر، پروتئین و چربی‌های مفید هستند که قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به کاهش وزن کمک کنند، با خوردن روزانه، 24 عدد بادام، بدون جذب حجم زیادی کالری ,گرسنگی خود را رفع کنید. از آجیل‌های شور دوری کنید، چون سدیم فراوان این آجیل‌ها، فشار خون را بالا می‌برد.

سیب
سیب دارای فیبر خوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول وبتاکاروتن است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند. بر اساس یک تحقیق در برزیل، زنانی که روزانه 3 عدد سیب می‌خورند، کاهش وزن بیشتری نسبت به زنانی دارند که سیب نمی‌خورند، ترکیبات طبیعی موجود در سیب که بنام پکتین اسید شناخته می‌شوند، به کاهش وزن کمک می‌کنند. میوه‌هایی که سرشار از پکتین هستند معمولاً باید بیشتر جویده شوند.
 
چای سبز
مصرف چای سبز، متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند. چای سبز دارای کاتچین است. کاتچین یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده قوی می‌باشد. کاتچین متابولیسم بدن را تحریک می‌کند و باعث چربی‌سوزی بیشتر می‌شود. علاوه بر آن، این نوشیدنی پرفایده خواص ضدسرطانی دارد و جلوی ناراحتی قلبی-عروقی را می‌گیرد.می توان از مکمل های چای سبز نیز استفاده کرد.


 

هندوانه
هندوانه یک چربی‌سوز شکم است. خواص هندوانه بسیار زیاد است و 91 درصد آنرا آب تشکیل می‌دهد. هندوانه باعث می‌شود برای مدت زیادی احساس سیری کنید و با جمع شدن آب در بدن مبارزه می‌کند. هندوانه سرشار از ویتامین‌ها B6 ، B1 و C و پتاسیم و منیزیم و یک ماده غذایی مناسب برای رژیم کم‌کالری و کم‌چربی است. در تحقیقی در دانشگاه کنتاکی مشخص شد نوشیدن دو لیوان آب هندوانه در روز به مدت 8 هفته، وزن را بدون تغییر توده عضلانی کاهش می‌دهد.
 

زیره

زیره سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتواسترول می‌باشد که منشأ گیاهی داشته و قادر است با جذب کلسترول مضر در دستگاه گوارش باعث کاهش وزن شود. دانه‌های زیره بطور بالقوه قادر است در چربی بدن نفوذ کرده و به روشی مثبت، سطح چربی‌های مضر در خون را کاهش دهد.امروزه استفاده از قطره و  مکمل زیره  بسیار رایج شده است.
 

غلات سبوس‌دار

اگر می‌خواهید از شر چربی‌های دور شکمتان خلاص شوید، توصیه می‌کنیم «جو» را وارد برنامه غذایی کرده و مصرف برنج سفید را کاهش دهید. غلات یک منبع بالا از ویتامین‌های گروهB , E و منیزیم و آهن و فیبر  هستند که کمک فراوانی به جذب ویتامینها در روده و رفع گرسنگی و سوخت‌وساز بدن می‌کنند. برنج قهوه‌ای، بلغور یا جو دوسر، نان چاودار، بیسکوئیت‌های سبوس‌دار و ... نمونه‌هایی از غلات سبوس‌دار هستند.
 
فلفل‌های تند
فلفل‌های تند مانند فلفل قرمز و فلفل سیاه، حاوی کاپسایسین هستند که می‌تواند منجر به افزایش چربی سوزی ، کاهش اشتها و جذب بهتر غذا شود.
 
گریپ فروت
گریپ فروت منجر به کاهش سطح انسولین می‌شود و این امر بخاطر حضور یک ماده شیمایی در گریپ فروت بنام نارینجین است که از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند.
 


لبنیات کم‌چرب
نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که کلسیم یک تأثیر اساسی روی سلامت بدن دارد، اگر می‌خواهید لاغر شوید باید حواستان به میزان کلسیم بدنتان باشد وگرنه هر کاری هم که بکنید، به وزن ایده‌التان نمی‌رسید . محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و همچنین ماست منبع فوق‌العاده ا‌ی از کلسیم هستند. سعی کنید از شیر کم‌چرب، ماست کم‌چرب و پنیر کم‌چرب استفده کنید .
 
ماهی یا امگا 3
به عقیده محققان،امگا3 باعث کاهش توده چربی بدن می‌شود. البته تاکنون به درستی مشخص نشده است این اسیدهای چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی‌ها کمک می‌کنند اما مصرف آن به سوزاندن چربی‌های زائد کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است، اسیدهای چرب امگا3 باعث گرسنگی کمتر شما می‌شود .خوردن حداقل هفته‌ای 2 بار ماهی سالمون،آزاد یا ماهی تن را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.همچنین میتوانید از مکمل های امگا 3 استفاده نمایید.
 
ویتامین C
برای لاغر شدن، هر میوه‌ای که ویتامین C داشته باشد به شما توصیه می‌شود. مرکبات بهترین منابع ویتامین C هستند اما به جز آن‌ها، توت‌فرنگی، آناناس , کیوی و هندوانه هم منابع خوبی از ویتامین C هستند. مصرف  مکمل ویتامین C در حین انجام ورزش‌های هوازی، باعث می‌شود شما 25 درصد بیش از دیگران چربی بسوزانید.
 

تخم کتان

تخم کتان سرشار از لیگنان‌ها هستند. تحقیقات نشان داده است که لیگنان‌ها توده‌ی بافت‌های چربی بدن را کاهش می‌دهند. به همین علت، تخم کتان باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. توصیه می‌شود هر روز یک قاشق غذاخوری تخم کتان آسیاب شده به ماست، سالاد، سوپ یا خورش‌هایتان اضافه کرده و میل کنیدو یا از  مکمل تخم کتان موجود در داروخانه ها استفاده نمایید.


 

آووکادو
چربی‌های اشباع نشده تک زنجیره‌ای در آووکادو، از تجمع چربی جلوگیری می‌کند، همچنین ترشح انسولین را کند می‌کند و منجر به افزایش جذب کلسیم می‌شود و در فرآیند چربی‌سوزی بسیار موثر است.  از مکمل آواکادو  نیز می توان استفاده کرد.
 

عسل

عسل می‌تواند سطح انسولین را در پایین‌ترین وضعیت به صورت پایدار حفظ کند. همین امر در روند چربی‌سوزی مؤثر است. همچنین یک منبع غنی از متابولیت‌های اکسید نیتریک (NO) است. این به آن معناست که در واقع منجر به تقویت آزادسازی چربی از سلول‌های چربی بدن می‌شود. مکمل های رویال ژلی تاثیر بسزایی در تقویت قوای جسمی  و چربی سوزی دارند.
  1397/01/18