موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

5 اثر مهم کلاژن در سلامت مفاصل,پوست و مو

5 اثر مهم کلاژن در سلامت مفاصل, پوست و مو

در این مقاله به 5 مزیت اصلی مکمل کلاژن برای سلامتی اشاره شده است. خواندن این مقاله وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، اما تفاوت زیادی در سلامتی شما ایجاد خواهد کرد.


کلاژن چیست؟

کلاژن یک پروتئین است که در بخش‌های مختلف بدن از جمله عضلات، پوست، خون، استخوان‌ها، غضروف‌ها و رباط‌ها موجود است.
 در بسیاری از پودرهای ورزشی ، مکمل‌های غضروف ساز ، کرم‌های آرایشی-بهداشتی و بسیاری موارد دیگر کلاژن یک پای ثابت محسوب می‌شود.
از جمله اثرات کلاژن بر روی بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش کشش و انعطاف‌پذیری پوست و مو و جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • تقویت عضلات و استخوان‌ها
  • محافظت از اندام‌ها
  • حفظ ساختار مفاصل و تاندون‌ها

عضله سازی
رفع چربی و سلولیت

در ادامه قصد داریم اصلی‌ترین مزایای کلاژن را به صورت مختصر و مفید برایتان شرح دهیم.
 

کلاژن درد مفاصل را کاهش می‌دهد

با افزایش سن، غضروف‌های شما ضعیف شده و شروع به از بین رفتن می‌کند؛ بنابراین شما بیشتر دچار خستگی و دردهای مفاصل می‌شوید. مصرف مکمل کلاژن می‌تواند به کاهش درد مفاصل و همچنین بهبود علائم بیماری آرتریت کمک کند.

پیشگیری از پیری زودرس پوست

یکی از شناخته‌شده‌ترین مزایای کلاژن ، توانایی آن در بهبود کیفیت پوست می‌باشد. این پروتئین ضروری، الاستیسیته (کشسانی) پوست را افزایش داده و باعث می‌شود جوان‌تر و سالم‌تر به نظر برسید.
با توجه به اینکه با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد، بنابراین دچار چین و چروک ، افتادگی و خشکی پوست خواهید شد.که با مصرف مکمل کلاژن از ایجاد چین و چروک زودرس پوست جلوگیری می کنید.
 

کلاژن به عضله سازی و چربی سوزی شما کمک می‌کند

کلاژن جزء مهمی از بافت عضلانی است؛ بنابراین تأثیر زیادی در ایجاد توده عضلانی دارد. علاوه بر این، کلاژن دارای مقدار زیادی گلیسین است. گلایسین یک اسید آمینه است که در سنتز کراتین نقش دارد. کراتین هم که پروتئینی است که سوخت عضلات را هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی فراهم می‌کند. دلیل اینکه در غالب مکمل‌های ورزشی ، پروتئین کلاژن وجود دارد، همین است.
 

کاهش چربی و سلولیت

کلاژن علاوه بر اینکه پوست شما را سالم و درخشان نگه می‌دارد، به برطرف کردن سلولیت های مقاوم نیز کمک می‌کند. سلولیت زمانی ایجاد می‌شود که لایه‌های چربی زیر پوست، به لابه‌لای بافت همبند نفوذ کند. در این صورت برآمدگی‌هایی در سطح پوست دیده می‌شود که به آن سلولیت می‌گویند. زنان هم از نظر ژنتیکی و هم به دلیل ذخایر چربی بیشتر و پوست نازک‌تر, بیشتر دچار سلولیت می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود مصرف مکمل کلاژن را در برنامه روزانه خود قرار دهند.همچنین می توانید از کرم ها و سرم های رفع سلولیت استفاده نمایید.
 

کلاژن می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود دهد

پروتئین کلاژن در بافت همبند روده وجود دارد و به حمایت و تقویت پوشش محافظ دستگاه گوارش کمک می‌کند. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا هر گونه تغییر در عملکرد سد محافظتی روده، می‌تواند عملکرد روده را با اختلال مواجه کند. یک بیماری تحت عنوان سندروم نشت روده که در آن ذرات مواد غذایی به خون منتشر می‌شود در نتیجه همین اختلال ایجاد می‌گردد.
 

آیا مصرف مکمل کلاژن ضروری است؟

بدن شما به طور منظم کلاژن را تولید می‌کند؛ اما تولید آن با افزایش سن کاهش می‌یابد. برخی از عادات ناسالم هم باعث کاهش تولید کلاژن می‌شوند، مانند سیگار کشیدن،  قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی و پیروی از یک رژیم غذایی نامناسب. برخی از بیماری‌ها هم ممکن است ذخایر کلاژن بدن شما را کاهش دهند. بدون این عناصر ساختمانی مهم، پوستتان دچار چروک و افتادگی می‌شود یا حتی ممکن است دچار درد مفاصل و مشکلاتی دیگر شوید.بنابر این با توصیه پزشک حتما با افزایش سن از مکمل کلاژن استفاده نمایید.
 
 
1396/12/05