موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

روغن آرگان چیست؟

روغن ارگان چیست؟


روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان به دست می آید که فقط در مراکش یافت میشود. طول عمر درخت آرگان 150 تا 200 سال است ولی بعد از 30 تا 50 سالگی میوه میدهد. چون درخت در منطقه خاصی رشد میکند روغن آن هم نسبتاً نادر است.مردم مراکش از روغن ارگان برای درمان عفونت‌های پوستی، نیش حشرات و راش پوستی استفاده می کردند. در حال حاضر در سراسر جهان , تمامی افرادی که به دنبال یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی و کاملا موثر برای پوست و موی خود هستند، از این روغن  استفاده می کنند.
یکی از دلایل اصلی تاثیر بالای روغن آرگان بر روی پوست و مو , ویتامین A و ویتامین E موجود در آن است.  روغن آرگان همچنین به میزان فراوانی آنتی‌اکسیدان، اسیدهای چرب امگا۶ و اسید لینولئیک دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که هنگامی که این روغن بر روی پوست استعمال می‌شود، التهاب کاهش می‌یابد و در عین حال پوست مرطوب می شود و دیرتر دچار چین و چروک می شود.

فواید روغن ارگان


برای شناخت روغن آرگان به عنوان یکی از بهترین ترکیبات زیبایی کافی است که به طور مداوم از روغن ارگان استفاده کنید و اجازه دهید تا نتیجه آن مشخص شود. امروزه  روغن آرگان چه بطور مستقیم و چه بصورت ترکیبی در محصولات بهداشتی و آرایشی,کاربرد فراوانی در زیبایی و سلامت پوست و مو ایفا می کند

کاربرد روغن آرگان بر روی مو(مو و پوست سر)


مو
روغن آرگان محصول بسیار عالی برای صاف کردن موهای مجعد است، موهای خشک را نرم میکند و درخشش مو را بیشتر میکند. می توانید از روغن ارگان برای همه قسمتهای مو هنگامیکه نمناک است استفاده کنید که جنبه درمانی دارد یا فقط برای انتهای موهایی که حالت خشکی دارندجهت کاهش و جلوگیری از موخوره استفاده نمایید.روغن آرگان بر روی تارهای مو نفوذ کرده و از مو خوره و شکنندگی مو جلوگیری می نماید.

پوست سر

اگر پوست سر شما خشک است میتوانید با چند قطره روغن آرگان،پوست سر را ماساژ دهید، اگر این کار را قبل از خواب انجام دهیداحساس رطوبت در پوست سر, در سر تا سر روز با شما همراه خواهد بود.
با ماساژ  این روغن بر روی پوست سر، شوره‌ی سر که در اثر خشکی پوست سر ایجاد شده‌است، رفع می‌شود.



فواید روغن آرگان بر روی پوست


صورت

  شما میتوانید از روغن آرگان به صورت یک مرطوب کننده و ضد چروک, روزانه استفاده نماییدوبا استفاده از پن های حاوی روغن آرگان صورت خود را بشویید که باعث می شود، پوست صورت نرمتر، شفاف تر و درخشان تر شود.استفاده از این روغن از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند.
بدن
می توان از روغن آرگان به صورت یک مرطوب کننده استفاده کرد و آن را بجای لوسیون یا کرم بدن بکار برد. بهترین نتیجه از خاصیت مرطوب کنندگی روغن آرگان بعد از استحمام گرفته میشود. در خانمهای باردار میتوان از این روغن براى پیشگیرى از ترك شكم استفاده كردتا ترک های دوران بارداری به حداقل برسد.
دستها
روغن آرگان یکی از بهترین روغنها برای مرطوب نگه داشتن دستها می باشدخصوصاً اگر پوست دستها و ناخنها مستعد پوسته پوسته شدن وترک می باشد.


1396/10/28