موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

بیماری‌های لثه فشار خون را افزایش می‌دهند

بیماری‌های لثه فشار خون را افزایش می‌دهند

ارتباط بیماری لثه با فشار خون

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که بین بیماری‌های لثه و ابتلا به فشار خون بالا یک ارتباط معنادار وجود دارد. این مطالعه که توسط محققین انگلیسی انجام شده است، نشان داد که احتمال ابتلا به فشار خون بالا در مبتلایان به بیماری‌های لثه بیش از افراد دیگر است؛ به‌طوری‌که هرچه بیماری لثه شدیدتر و جدی‌تر باشد، احتمال ابتلا به پرفشاری خون نیز، بیشتر است؛ بنابراین، افراد مبتلا به این عارضه، می‌بایست توجه ویژه‌تری نسبت به فشار خون خود داشته باشند و به‌طور مرتب آن را اندازه‌گیری نمایند. هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است که بیماری‌های لثه از چه طریقی بر افزایش فشار خون تأثیر می‌گذارند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان دانشگاه لاکویلا در ایتالیا با بررسی اطلاعات پزشکی و دندانپزشکی ثبت شده مربوط به بیش از سه هزار و 600 فرد مبتلا به فشار خون بالا دریافتند مبتلایان به بیماری های لثه، پاسخ ضعیف تری به داروهای کنترل کننده فشار خون می دهند و به طور کلی کاهش فشار خون در این افراد دشوارتر است.
به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان بر این باورند که توجه به سلامت و بهداشت دهان و دندان در افرادی که فشار خون بالایی دارند باید مورد توجه قرار گیرد و بیماری های لثه و دهان به سرعت تشخیص داده و درمان شود.
این مطالعه رابطه متقابل توجه به بهداشت دهان و دندان در افراد مبتلا به فشار خون و کنترل فشار خون در افراد مبتلا به بیماری های لثه را تایید می کند.
به گزارش مهر، معاینه های های منظم، پاکیزه نگاه داشتن دهان و دندان می تواند طول عمر به همراه داشته باشد و موجب تشخیص، درمان و حتی پیشگیری بیماریهای مختلفی از کم خونی گرفته تا مشکلات قلبی شود.
کارشناسان اعتقاد دارند که میان بیماریهای لثه که نیمی از جمعیت زمین به آن مبتلا هستند و چندین بیماری دیگرمانند دیابت، مشکلات ریوی و پوکی استخوان ارتباط  وجود دارد.
براساس تحقیقات انجام شده از 11 هزار نفر بالای 30 سال در آمریکا، افرادی که از بیماریهای شدید لثه رنج می برند دوبرابر سایرین با خطر مرگ پیش از رسیدن به سن 64 سال رو به رو هستند.
تحقیقات نشان می دهد که درمان بیماریهای لثه می تواند بسیاری از شرایط دیگر را نیز بهبود بخشد.
فشار بیش‌ازحد به دیواره شریان‌ها که ناشی از فشار خون بالا است، می‌تواند به رگ‌های خونی و همچنین اندام‌های بدن شما آسیب برساند. هرچه فشار خون شما بیشتر و کنترل نشده تر باشد، این آسیب بیشتر می‌شود. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که فشار خون بالا می تواند با انواع اختلالات، نظیر حمله قلبی یا سکته مغزی، نارسایی قلبی، اختلالات عروقی، سندروم متابولیک، مشکلات کلیوی و حتی عوارضی نظیر جنون، به دلیل خون‌رسانی ناکافی به اندام‌های حیاتی نظیر مغز، همراه باشد. محققان اعلام می‌کنند که اگر این افراد تغییراتی نظیر افزایش فعالیت بدنی و پیروی از رژیم غذایی سالم را در سبک زندگی خود اعمال کنند، می‌توانند از نزدیک شدن فشار خون به محدوده خطر، جلوگیری نمایند. همچنین مسواک زدن دندان دوبار در روز با خمیردندان دارای فلوراید، محدود کردن مواد غذایی شیرین، ترک سیگار، مراجعه به دندان پزشک می تواند افزایش سلامتی دهان و دندان را به دنبال داشته باشد.
 
 
 
1398/08/05