موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

تاثیر کیوتن بر کاهش فشار خون


تاثیر کوآنزیم Q10 بر فشار خون چگونه است ؟

 
کارآزمایی های بالینی اولیه، نشان می دهد مصرف مکمل کیوتن بعد از ۸ تا ۱۰ هفته باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک می شود. 
مکانیسم دقیق این تاثیر کیوتن بر کاهش فشار خون ناشناخته است ولی ممکن است مربوط به خواص آنتی اکسیدان و گشاد کننده عروق کوآنزیم Q10 باشد‌.
تاثیر کیوتن بر کاهش فشار خون در سه آزمایش مختلف مورد سنجش قرار گرفت.  نتایج این آزمایش ها نشان داد که کوآنزیم Q10 به طور قابل ملاحظه ای فشار خون سیستولیک را ۱۱ میلی متر جیوه و فشارخون دیاستولیک را ۷ میلی متر جیوه کاهش می دهد. در حالی در همین آزمایش ها، گروهی که دارونما (پلاسبو) مصرف کرده بودند، هیچ گونه تغییری در فشار خونشان مشاهده نشد.
اطلاعات بیشتر درباره اثرات کیوتن را می توانید در لینک زیر بیابید:
مقاله ای از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا درباره اثرات کیوتن

کوکیوتن آنتی اکسیدانی است که در بدن به طور طبیعی تولید می شود ولی سطح این ماده در بدن با افزایش سن، و بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، پارکینسون، سرطان و دیابت کاهش می یابد.
این ماده به طور عمده درغذاهای دریایی یافت میشود و به صورت مکمل نیز مصرف می شود.این ماده درانقباض عضلانی نقش دارد و هم چنین به حفظ عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن کمک می کند.در شرایط بازسازی سلول های عصبی دربیماری هایی مانند ام اس، آلزایمر و پارکینسون می توان از کوانزیمQ10 استفاده کرد.
هم چنین به درمان بیماری های نارسایی احتقانی قلب، هانتینگتون، فشار خون، میگرن، پارکینسون، ایدز، دیستروفی عضلانی، بیماری های لثه کمک می کند.برای کمک به درمان بیماری هایی نظیر دیابت، سرطان سینه، ناباروری مردان، انژین صدری، کولیت روده و خستگی مزمن نیز می توان از آن بهره گرفت. استاتین نوعی از داروهای پایین آورنده کلسترول خون، که توانایی بدن برای تولید کلسترول را کاهش می دهد، هم زمان کاهش قابل توجهی درتوانایی تولید کوانزیم Q10 ایجاد می کند.به دلیل این که کوانزیم Q10 ماده محلول در چربی است، مصرف مکمل کیوتن با یک وعده غذایی حاوی چربی، میزان جذب آن را بالا می برد.


فشار خون چیست؟

فشار خون، فشاری است که خون به ديواره رگها وارد ميکند. با هر ضربان قلب، خون به داخل عروق پمپاژ ميشود.فشار خون طبيعی 120 ميليمتر جيوه بر روی 80 ميليمتر جيوه است (12/8)
فشار خون را قاتل خاموش نيزمی نامند، چرا که در اکثر موارد ممکن است فرد به آن مبتلا باشد ولی هيچ علامتی نداشته باشد.بنا براين توصيه می شود که حداقل سالی يک بار فشار خون خود را کنترل کنيد.
فشار خون بالا مهمترين عامل عوارض قلبی –عروقی مانند سکته های قلبی و مغزی است;همچنين فشار خون بالا خطر ابتلا به بيماريهای مزمن کبدی را نيز افزايش مي دهد.
يکی از نشانه های اطمينان از سلامت بيماران کنترل فشار خون است. متاسفانه امروزه ابتلا به فشار خون بالا ,بدليل شيوه غلط زندگی در سراسر جهان در حال افزايش است.

فشار خون سيستوليک و فشار خون دياستوليک چيست؟

فشار خون سيستوليک يا سيستولی- فشارخون حداکثر درون سرخرگ ها هنگام انقباض قلب را فشار خون سيستوليک می گويند که مقدار طبيعی آن در انسان 120 ميليمتر جيوه است.
فشار خون دياستوليک يا دياستولی-فشار خون در هنگام انبساط قلب را که حداقل ميزان فشار خون است را فشار خون دياستوليک می گويندکه مقدار طبيعی آن 80 ميليمتر جيوه است.

 
1396/03/28