موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

ال کارنیتین اثر ضد پیری دارد!

ال کارنیتین اثر ضد پیری دارد!

خواص ال کارنیتین برای بدن

مطالعات کلینیکی زیادی نشان می‌دهند که ال کارنیتین موجب به تأخیر انداختن روند پیری شده و فعالیت کلی بدن را بهبود می‌بخشد. در مطالعه‌ای که توسط چیاری و همکارانش انجام شد، روزانه 1500 میلی‌گرم ال کارنیتین به افراد سالمندی که دچار نارسایی ادراکی بودند، داده شد. نتایج نشان داد افرادی که از این ماده استفاده کردند، بعد از 45 روز در فعالیت ادراکی خود بهبود و افزایش داشتند.
در مطالعات دیگری نیز نشان داده شد که بعد از 90 روز از مصرف ال کارنیتین، حافظه، خلق‌وخو و پاسخ به استرس در سالمندان بهبود یافته بود و این نتایج تا 30 روز بعد از قطع درمان نیز، ادامه داشت. مطالعات بالینی زیادی نشان داده‌اند که مکمل‌های ال کارنیتین پیشرفت بیماری آلزایمر را به تأخیر می‌اندازد و در پیشگیری از آلزایمر موثر است. همچنین شواهدی بر این مبنی موجود است که این مکمل موجب بهبود حافظه و فعالیت ذهنی در بیماران مبتلا به آلزایمر می‌گردد.
ال کارنیتین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و نقش مهمی را در فرایندهای بیوشیمیایی مغز ایفا می‌کند. این ماده مؤثر، همچنین موجب کاهش سکته مغزی و کاهش بروز بی‌نظمی در ضربان قلب می‌گردد. ال کارنیتین در ورزش نیز، جهت چربی سوزی استفاده می‌شود و مطالعات متعددی نشان داده‌اند که موجب افزایش قدرت هوازی فرد می‌شود. بعلاوه مصرف گلیکوژن (سوخت ورزشی بدن) را در ورزش‌های سنگین و طولانی بالا می‌برد و که باعث بهبود عملکرد ورزشی فرد می‌گردد.
توصیه می‌شود روزانه 1500 میلی‌گرم ال کارنیتین استفاده کنید. در صورتی که دچار بیماری‌های کبدی و یا کلیوی هستید، در این مورد با دکتر داروساز مشورت کنید.
 
1397/06/26