موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

معرفی مکمل های کاهش وزن کارن

امروزه افزایش وزن یک مشکل جهانی است، سبک زندگی مدرن، بی تحرکی و نداشتن رژیم غذایی سالم و مغذی از دلایل اضافه وزن وچاقی می باشد. اضافه وزن و چاقی با افزايش خطر بيماريهای گوناگون از جمله فشار خون، بيماريهای قلبی و عروقی و بسياری از بيماريهای ديگر مرتبط است. به همين دليل رسيدن به وزن مطلوب و ثابت نگهداشتن آن برای دستيابی به سلامتی امری ضروری است. راهکارهای متعددی برای کاهش وزن وجود دارد که مناسب ترین و استانداردترین روش، پیروی از یک رژیم غذایی متنوع و سالم با مقدار کالری مناسب و افزایش فعالیت بدنی می باشد. در کنار آنها استفاده از مکمل های غذایی کاهش وزن هم می تواند به مدیریت وزن کمک کند. مکمل های لاغری از راه های مختلفی باعث کم شدن وزن می شوند، بعضی از آنها با داشتن فیبرهای محلول و نامحلول روی اشتها تاثیر گذاشته و باعث کاهش اشتها می شوند. بعضی از انواع دیگر مکمل های لاغری روی جذب درشت مغذی ها مانند چربی یا کربوهیدرات ها تاثیر می گذارند و تعدادی از مکمل های کاهش وزن هم متابولیسم یا چربی سوزی را افزایش میدهند. داروسازی کارن دارای یکی از کامل ترین مکمل های کاهش وزن و لاغری می باشد. مکمل های کاهش وزن کارن تمامی دلایل افزایش وزن اعم از افزایش اشتها، افزایش دریافت درشت مغذی ها، کاهش متابولیسم و .. را پوشش داده و درواقع برای تمام دلایل اضافه وزن، یک مکمل مناسب ارائه می دهد.

 

چرا مکمل های کاهش وزن کارن؟

1- مواد اولیه این محصولات از بهترین و با کیفیت ترین مواد موجود بوده و از منابع معتبر جهانی تامین می شود. ترکیب ویتامینی موجود در مکمل ها نیز از شرکت DSM سوئیس است که یكی از بزرگترین شركتهای معتبر و شناخته شده در دنیا در زمینه تولید ریزمغذیها با بالاترین استانداردهای كیفیت محصول می باشد.
2- پروتئین به کار رفته در این محصولات مخلوط پروتئين های whey و شير است که سرعت هضم و جذب بالایی داشته و همه اسیدهای آمینه ضروری برای تامین نیازهای افراد را فراهم می کند.
3- مکمل های کاهش وزن کارن برای همه علل اضافه وزن راه حلی پیشنهاد می دهد و تقریبا همه افرادی که اضافه وزن دارند می توانند یکی از این محصولات را استفاده نمایند.

 

انواع مکمل های کاهش وزن کارن

ابستاپ، اسلیم لست، لیپواسلیم، گلیکواسلیم، ال کارنیتین، پیورپروتئین ساشه، کیتوزان، کافئین، کربوفایت، CLA و سارکومیل.
باید توجه داشته باشید انتخاب نوع مکمل لاغری بسیار مهم است. چون درصورت انتخاب اشتباه، نتیجه ای از مصرف آن حاصل نخواهد شد. به همین دلیل پیش از انتخاب مکمل پیشنهاد می دهیم ابتدا علت افزایش وزن خود را بررسی کنید.
- اگر علت افزایش وزن شما اشتهای بالا است، مکمل کاهش وزنی را انتخاب کنید که به کاهش اشتها کمک می کند. همانند گروه فیبرهای لاغری اسلیم لست و ابستاپ.
- اگر علت اضافه وزن شما رژیم هایی غذایی پی در پی و غیر اصولی و در نهایت افت متابولیسم است، پیشنهاد می دهیم از افزایش دهنده های متابولیسم استفاده کنید مانند کافئین، ابستاپ، CLA یا ال کارنیتین
- اگر علت چاقی شما مصرف بیش از اندازه چربی ها است از مکمل هایی نظیر کیتوزان استفاده نمایید.
- اگر علت افزایش وزن و چاقی شما مصرف بیش از اندازه کربوهیدرات های پیچیده نظیر نان و برنج است، کربوفایت را انتخاب کنید.
- مکمل های پروتئینی نظیر سارکومیل و پیور پروتئین ساشه نیز با کمک به حفظ عضلات در طول رژیم کاهش وزن و کاهش اشتها، می توانند روند کاهش وزن و لاغری را تسهیل کنند.
- اگر ورزشکار هستید و به دنبال یک مکمل چربی سوز ورزشی یا به اصطلاح بدنسازی می گردید، مصرف ترکیبی قرص های لاغری پیشنهاد می شود به عنوان مثال ال کارنیتین و کافئین یا CLA و کافئین.

 

ابستاپ

ابستاپ کارن یک مکمل ترکیبی کاهش وزن است. این مکمل لاغری علاوه برکاهش اشتها به افزایش متابولیسم هم کمک می کند. به همین دلیل به افراد دارای اضافه وزن که اضافه وزن آن ها ناشی از اشتهای بالا و متابولیسم پایین است توصیه می شود. افراد با رژیم های غذایی مکرر و ناموفق از جمله افرادی هستند که ممکن است دچار افت متابولیسم شده باشند. علاوه بر آن ترکیبات چربی سوز موجود در این مکمل به افزایش چربی سوزی و کاهش بافت چربی کمک می کنند. ترکیبات موثر ابستاپ شامل فیبرهای محلول (فیبر گلوکومانان، فيبر چیتوزان و فيبر سيب)، پیکولینات کروم و بی تارتارات کولين،  اينوزيتول و ال متيونين، عصاره چای سبز، ال کارنیتین، فیبر پسیلیوم وکافئین می باشد.
موارد مصرف ابستاپ
-  افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) و چربی سوزی
-  کنترل اشتها
- کاهش کلسترول

 

اسلیم لست ها

اسلیم لست ها شامل مکمل های اسلیم لست، لیپو اسلیم و گلیکو اسلیم هستند. این محصولات مکمل های فیبری پروتئینی هستند که علاوه بر کاهش اشتها و کاهش وزن به حفظ توده عضلانی و تامین ریزمغذی ها در طول دوره کاهش وزن کمک می کنند. فیبر نامحلولی که در اسلیم لست ها موجود است با ایجاد حجم در معده از پرخوری جلوگیری می کند و حس سیری پس از خوردن یک وعده غذایی را برای فرد به وجود می آورد.

اسلیم لست
مکمل اسلیم لست کارن یک فیبر لاغری تنها نمی باشد بلکه حاوی پروتئین با ارزش بیولوژیک بالا، ویتامین ها و مواد معدنی است. اسلیم لست شامل فیبرهای نامحلول و محلول، پروتئینهای شیر با جذب بالا، ویتامینها و مواد معدنی و فاقد گلوتن می باشد و کم لاکتوز است.
موارد مصرف اسلیم لست
- کاهش اشتها و افزایش احساس سیری
- کمک به تامین فیبر روزانه
- کمک به تامین نیاز روزانه به مواد مغذی در رژیم کاهش وزن

لیپواسلیم
لیپواسلیم کارن یک مکمل فیبری پروتئینی است که علاوه بر کاهش اشتها به کنترل چربی خون هم کمک می کند. این مکمل به افراد با اضافه وزن ناشی از اشتهای زیاد و مستعد چربی خون پیشنهاد می شود. و شامل درصد بالایی از فیبرهای غذایی محلول به ویژه پکتین و فیبرهای نامحلول، پروتئین های شیر با جذب بالا، ویتامین ها و مواد معدنی و فاقد گلوتن می باشد و کم لاکتوز است.
موارد مصرف لیپو اسلیم
- کاهش اشتها و افزایش احساس سیری
- کمک به تامین نیاز روزانه به مواد مغذی در رژیم کاهش وزن
- کمک به تامین فیبر روزانه
- کمک به کاهش چربی خون

گلیکو اسلیم
گلیکو اسلیم کارن یک مکمل کاهش وزن فیبری پروتئینی ویژه بیماران دیابتی (یا مستعد قند خون بالا) می باشد. این مکمل به افراد با اضافه وزن ناشی از اشتها بالا و مستعد چربی و قند خون پیشنهاد می شود. این مکمل حاوی درصد بالایی از فیبرهای محلول اینولین، پکتین و کربوهیدرات های پیچیده، فیبر دانه فنوگریک (شنبلیله)، پروتئین های شیر با جذب بالا، ویتامین ها و مواد معدنی و فاقد گلوتن می باشد.
موارد مصرف گلیکو اسلیم
- کاهش اشتها و افزایش احساس سیری
- کمک به تامین نیاز روزانه به مواد مغذی در رژیم کاهش وزن
- کمک به کاهش قند و چربی خون
- کمک به تامین فیبر روزانه

ال کارنیتین

کارنیتین ماده ای شبه ویتامین و شبه اسیدآمینه است کهدر متابولسیم چربی ها نقش داشته و همراه با فعالیت بدنی می تواند توده چربی را کاهش و توده عضلانی را افزایش دهد. کارنیتین اغلب برای کاهش وزن، کاهش چربی بدن و افزایش تمرکز و هوشیاری به کار می رود.
موارد مصرف
- کمک به اکسیداسیون اسیدهای چرب و چربی سوزی
- کمک به درمان بیماری های کبدی و کرامپ عضلانی در بزرگسالان تحت همودیالیز 
- جلوگیری از کوفتگی عضلانی پس از تمرین شدید
- تاخیر در بروز خستگی در ورزش های هوازی
- کمک به درمان چاقی و کبد چرب
- افزایش باروری در آقایان
- بهبود عملکرد قلب

 

ساشه پیورپروتئین 

پیور پروتئین حاوی صد درصد پروتئین وی ایزوله خالص به همراه گلوتامین افزوده شده می باشد. پروتئین وی یک پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا بوده و در مقایسه با پروتئین کامل شیر، تخلیه معدوی، هضم و جذب سریعتری دارد. گلوتامین یک اسیدآمینه غیرضروری میباشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، تسریع در بهبود زخم ها، حفظ یکپارچگی مخاط روده و جلوگیری از تحلیل عضلات می شود. استفاده از مکمل های پرپروتئین در رژیم های کاهش وزن هم به افزایش حس سیری و کاهش اشتها کمک می کند و هم از اتلاف پروتئین های بدن و تحلیل عضلانی جلوگیری می نماید.

موارد مصرف
- تامین انرژی روزانه
- کمک به کاهش اشتها و افزایش احساس سیری
- جلوگیری از اتلاف پروتئین های بدن و تحلیل عضلانی در افراد تحت رژیم های کاهش وزن
هشدار مصرف
- گلوتامین در اثر حرارت تبدیل به ترکیبات سمی (نوروتوکسین) تبدیل می شود؛ لذا حرارت دادن یا مخلوط کردن این محصول با آب جوش ممنوع بوده و می تواند مضر باشد.
- با توجه به ناپایدار بودن گلوتامین در محیط آبی، بهتر است بلافاصله بعد از مخلوط کردن با آب، مصرف شود.

کیتوزان

کیتوزان یک پلی ساکارید است که از کیتین موجود در پوسته سخت پوستانی چون خرچنگ و میگو بدست می آید. به عبارتی کیتوزان یک فیبر دریایی است. زمانی که چربی و کیتوزان همزمان مصرف می شوند، کیتوزان اطراف ذرات چربی را گرفته و مانع از جذب آن توسط دستگاه گوارش می شود و در نتیجه انرژی دریافتی روزانه را کاهش می دهد. مکمل کیتوزان کارن علاوه بر کیتوزان حاوی کروم و ویتامین C می باشد و مناسب افرادی است که اضافه وزن آن ها ناشی از مصرف چربی هاست. همچنین می تواند به بهبود پروفایل لیپیدی هم کمک کند.
موارد مصرف
- کمک به کاهش وزن
- بهبود پروفایل لیپیدی
- سلامت قلب و عروق
- بهبود قند خون
- ممانعت از جذب چربی

 

کافئین

کافئین یکی از محبوب ترین ترکیبات مورد استفاده درمکمل های چربی سوزاست. دلایل محبوبیت این مکمل ها شامل ارتقای سلامت، ارتقای عملکرد ورزشی و کاهش وزن می باشد. کافئین نقش مهمی در تحریک لیپولیز یا تجزیه چربی ها، افزایش توانایی انقباض عضلات و کاهش خستگی دارد.
موارد مصرف
- چربی سوزی
- افزایش قدرت انقباضی عضله
- افزایش حداکثر ظرفیت هوازی فرد 
- کاهش درد عضلانی
- کاهش خستگی

 

کربوفایت

کربوفایت کارن در واقع یک کربوبلاکر است که به افرادی که اضافه وزن آن ها ناشی از مصرف بیش از اندازه کربوهیدرات است توصیه می شود. کربوبلاکرهاجذب کربوهیدرات های پیچیده را کاهش می دهند و از ورود قند اضافی به بدن و تبدیل آن به چربی جلوگیری می کنند. ترکیب کربوبلاکر موجود در کربوفایت کارن از عصاره لوبیای سفید استخراج می شود. علاوه بر آن کربوفایت حاوی کروم نیز می باشد که مصرف آن به کاهش وزن، بهبود سطح قندخون و کاهش چربی های خون کمک می کند. کربوفایت حاوی عصاره لوبیا سیز و پیکولینات کروم می باشد.
موارد مصرف
- کاهش جذب کربوهیدرات های پیچیده
- کمک به کاهش وزن
- ارتقاء سلامت عمومی

 

سی ال ای

CLA یا اسید لینولئیک کنژوگه به گروهی از ایزومرهای اسید لینولئیک گفته می شود که خواص بیولوژیکی دارند. CLA نقش مهمی در متابولیسم چربی خصوصا سیستم اکسیداتیو سلولی دارد. مصرف این مکمل به صورت ویژه به افرادی که خواهان چربی سوزی و عضله سازی همزمان هستند، توصیه می شود.
موارد مصرف
- کمک به حفظ توده بدون چربی
- تحریک لیپولیز و افزایش تولید انرژی
- افزایش تجزیه چربی به خصوص در ناحیه شکمی 
- تقویت سیستم ایمنی
- کمک به کاهش سطوح تری گلیسرید و کلسترول خون

سارکومیل

سارکومیل یک مکمل غذایی است که با هدف تغییر شرایط بدن از حالت کاتابولیک (از دست دادن عضلات) به شرایط آنابولیک (ساخته شدن عضلات) فرموله شده است. این مکمل با تحریک عضله سازی و پروتئین سازی به ویژه در سالمندان، بیماران دچار تحلیل عضلانی و افرادی که از رژیم های کاهش وزن پیروی می کنند، می تواند به تقویت و حفظ ساختار عضلات کمک نماید. سارکومیل حاوی پروتئین وی، کراتین، گلوتامین، اچ ام بی و بی سی ای ای می باشد.
موارد مصرف
- پیشگیری از تحلیل عضلانی افراد میانسال، سالمند و بیماران بستری
- حفظ و ارتقاء توده عضلانی در افرادی که از رژیم های کاهش وزن پیروی می کنند.
- سالمندان دچار سارکوپنی (از دست دادن عضلات و جایگزینی آن با بافت چربی)
- مناسب بیماران دچار کاشکسی (تحلیل عضلات)

 

جهت اطمینان از اصالت کالا، خرید مکمل های ورزشی و غذایی، لوازم بهداشتی آرایشی، ارتوپدی و تجهیزات پزشکی را حتما از داروخانه اینترنتی انجام دهید.
1402/07/15