موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

بی تحرکی، هشدار جدی در جهان!

بی تحرکی، هشدار جدی در جهان!

یک‌ چهارم مردم جهان در معرض خطر بی تحرکی قرار دارند

کارشناسان هشدار می‌دهند پیشرفت بسیار کمی برای کاستن از میزان بی‌تحرکی در جهان انجام گرفته است. به گزارش بی بی سی، یک گزارش جدید از سازمان جهانی بهداشت، تخمین می‌زند بیش از یک‌چهارم مردم جهان (در حدود 1.4 میلیارد نفر)، به اندازه کافی فعالیت فیزیکی انجام نمی‌دهند. بی‌تحرکی خطر ابتلا به بسیاری از بیماریها از جمله بیماری قلبی-عروقی، دیابت نوع 2، چاقی و برخی از سرطان‌ها را افزایش می دهد.
کشورهای پردرآمدی مانند بریتانیا نیز جزء کمترین میزان فعالیت فیزیکی هستند. در کشورهای ثروتمند افزایش شغل‌ها و تفریحات نشسته، همراه با افزایش استفاده از حمل‌ونقل ماشینی، ممکن است توضیح‌دهنده علت افزایش میزان بی‌تحرکی باشد. افراد در کشورهای کم‌درآمدتر  بیشتر در شغل‌هایشان فعالیت جسمی داشته باشند، پیاده راه بروند و یا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.


فعالیت زنان کمتر از مردان است!

بر اساس این گزارش‌ها، زنان نسبت به مردان در همه مناطق و در تمام کشورها به‌جز شرق و جنوب شرق آسیا، فعالیت جسمی کمتری داشتند. محققان معتقدند این تفاوت میان زنان و مردان احتمالاً ناشی از مجموعه‌ای از عوامل، از جمله وظایفی چون بچه‌داری و باورهای فرهنگی باشد که ورزش کردن را برای زنان سخت‌تر می‌کند.
 این مطالعه که در نشریه " بهداشت جهانی لنست " منتشر شده، حاکی از آن است که در کشورهای پردرآمد از جمله بریتانیا و آمریکا، نسبت افراد غیرفعال از 32 درصد در سال 2001 میلادی به 37 درصد در سال 2016 میلادی افزایش یافته، درحالی‌که این رقم در کشورهای کم‌درآمد در حد 16 درصد ثابت مانده است. با وضعیت موجود ممکن است یکی از اهداف تعیین‌شده سازمان بهداشت جهانی برای سال 2025 میلادی، یعنی کاهش بی‌تحرکی جهانی تا 10 درصد، محقق نشود.
 
 
 
1397/10/01