موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

برای کاهش علائم یائسگی از مواد غذایی حاوی بورون استفاده کنید

برای کاهش علائم یائسگی از مواد غذایی حاوی بورون استفاده کنید

یک رژیم غذایی مؤثر برای دوران یائسگی


طبق نظر دکتر فورست نیلسن، خوردن غذاهای سرشار از عنصر معدنی بورون تولید استروژن را در دوران یائسگی به مقدار چشمگیر و در حد درمان به روش جایگزینی هورمونی (HRT) افزایش می‌دهد. دکتر نیلسن در آزمایشی پس از اینکه  عده ای از زنان به مقدار کافی بورون مصرف کردند، مشاهده نمود که مقدار استروژن فعال خون آن‌ها، یعنی استرادیول دو برابر شده بود. این میزان از هورمون استروژن، با سطح استروژن در زنان یائسه‌ای که از روش هورمون درمانی استفاده کرده بودند، برابر بودکه این امر باعث کاهش علائم یائسگی در زنان شده بود.
بورون به مقدار زیادی در میوه‌ها به خصوص در سیب، گلابی، انگور، خرما، کشمش، هلو و برخی حبوبات به خصوص در دانه سویا و همچنین مغزهای گیاهی نظیر بادام زمینی، فندق و عسل نیز وجود دارد. برای اینکه مقدار مصرف بورون در حد مقداری که در آزمایش فوق مصرف شد، برسد باید لااقل 3-2 عدد سیب و یا در حدود 100 گرم بادام مصرف کنید.
شما می توانید با مصرف غلات کامل و غذاهای طبیعی و فرآوری نشده از جذب مقدار کافی از عنصر بور ( بورون ) اطمینان حاصل کنید. در حالیکه مقدار دقیق بورون در هر ماده غذایی هنوز مشخص نیست و به عوامل بسیاری از جمله محلی که غذا در آن رشد کرده، کیفیت خاک و موارد بسیار دیگری بستگی دارد، وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش کرده است که بیشتر افراد معمولا بیشترین بورون دریافتی خود را از غذاهایی مانند: قهوه، شیر، سیب، حبوبات و سیب زمینی جذب می کنند. این غذاها در مجموع 27 درصد از بورون دریافتی اغلب افراد را تشکیل می دهند. با وجود اینکه محققان اعتقاد دارند که قهوه و شیر بهترین منابع بورون به شمار نمی آیند و درواقع در مقایسه با دیگر سبزیجات و میوه ها مقدار بور کمتری در خود جای داده اند اما به دلیل اینکه این دو ماده بسیار پر مصرف بوده و جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی افراد دارند از اینرو در صدر فهرست غذاهایی هستند که بورون دریافتی افراد را در خود جای داده اند.
1397/07/07