موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

پروتئین وی WHEY

پروتئین وی WHEY


در این مقاله با عناوین زیر آشنا می شوید:
پروتئین وی WHEY  چیست؟
فواید استفاده از پروتئین وی
بهترین نوع پروتئین
انواع پروتئین وی
طریقه مصرف پروتئین ویWHEY
قیمت پروتئین ویWHEY
انواع برندها و حجم های پروتئین وی
مواد تشکیل دهنده پروتئین ویWHEY
مضرات پروتئین وی

پروتئین ویWHEYچیست؟


پروتئین یک ماده مغذی مهم است که همه افراد اعم از زن و مرد روزانه به آن نیاز دارند.پروتئین وی منبع غنی آمینواسیدهای زنجیره ای (BCAA) می‌باشد که دارای میزان بالایی از منابع غذاهای طبیعی می‌باشد  پروتیین وی به سرعت جذب می‌شود و برای مصارف روزانه و بعد از ورزش و همچنین برای مصرف در طول روز مناسب می‌باشد.
پروتئین وی در ترمیم سلولهای بدن، ترمیم و بازسازی عضلات و استخوانها و کنترل بسیاری از فرآیندهای مهم بدن مربوط به سوخت و ساز نقش بسیار کلیدی ایفا می کند.پروتیین منبع بسیار مهمی برای تامین انرژی بدن می باشد.
شیر از ترکیب دو نوع پروتئین به نامهای پروتئین وی به میزان (20%) و پروتئین کازئین به میزان (80%) تشکیل شده است. شیر تازه، پیش از پاستوریزه شدن، ابتدا توسط متخصصان تضمین کیفیت، آزمایش می شود. سپس، کازئین و چربی شیر برای تولید پنیر جدا می شوند و آنچه باقی می ماند، پروتئین وی است.پروتئین وی پروتئینی خالص، طبیعی و با کیفیت بسیار بالامیباشد. پروتئین وی منبع غنی از آمینو اسیدهای ضروری است. بدن ,خود قادر به ساختن این آمینو اسیدها نمی باشد و بطور روزانه از طریق تغذیه غذاهای حاوی پروتئین نیاز خود را برآورده می کند. خالص ترین نوع پروتئین وی، پروتئین ایزوله است که حاوی کمترین میزان چربی، لاکتوز و کلسترول و بالاترین میزان آمینو اسیدهای ضروری می باشد. تحقیقات نشان میدهد که پروتئین وی عالی ترین نوع پروتئین و انتخاب بسیار خوب برای افراد در همه سنین می باشد.

فواید پروتئین وی


1.    افزایش توده ی عضلانی بدن (جذب سریع و آسان)
2.    افزایش قدرت ایمنی بدن توسط افزایش مقدار گلوتاتیون
3.    کاهش وزن بدن بخصوص چربی های بدن  
4.    پیشگیری از سرطان
5.کمک به فعالیت سلول های لنفوسیت T که نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن دارند و در نتیجه کاهش تحلیل بافت های بدن در طی بیماری و افزایش سطح سلامتی و تسریع بهبودی بدن بعد از بیماری.


بهترین نوع پروتئین


بهترین و کاربردی ترین نوع این مکمل بدنسازی ، پروتئین وی WHEYمیباشد، که نسبت به سایر پروتیینها سریعتر هضم میشود و مناسبترین نوع پروتئین برای ساخت و حفظ عضلات است،به عنوان مثال بلافاصله بعد از تمرینات بدنسازی و فعالیت های ورزشی.




انواع پروتئین وی


1.    پروتئین وی هیدرولیز شده: معمولاً در مصارف کلینیکی استفاده می‌شوند، زیرا تا حدی خرد شده‌اند و هضم آنها آسان‌تر است .
2.    پروتئین وی ایزوله: حاوی حداقل چربی، لاکتوز و کلسترول است، و ۹۰% بیشتر پروتئین دارد خالص‌ترین نوع پروتئین وی می باشدبه همین دلیل قیمت آن از انواع دیگر پروتئین وی بالاتر است.
3.    پروتئین وی کنسانتره: که زیاد خالص نبوده و چربی و لاکتوز بالایی دارد و به همین دلیل قیمت آن مقرون به صرفه است.

  طریقه مصرف پروتئین وی


   یک فرد معمولي روزانه حدود 4-2 گرم پروتئين به ازای هر کیلو از وزن بدن نياز دارد، بنابراين يک فرد متوسط با وزن تقريبي 70 کيلوگرم، بايد روزانه بين 150 تا 300 گرم پروتئين مصرف کند. مکمل های پروتئینی که به صورت پودری با آب يا شير مخلوط مي شوند، دارای خلوص بالایی از پروتئین هستند که گاه بصورت نوع خاصی از پروتئین و گاه بصورت ترکیبی از آنها تولید و عرضه میشوند. هر یک از این نوع پروتئینها، پروتئین وی (مثل پروتئيني که در آب پنیر و کشک وجود دارد)، Soy (پروتئين سويا)، Egg پروتئين تخم مرغ (آلبومین) و کازئین Casein (پروتئين شير) دارای خواص و روند هضم متفاوتی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز میکند.

  قیمت پروتئین وی WHEY

    پروتئین وی نسبت به سایر منابع دیگر پروتئینی از نظر کیفیت، کارایی و بازده بسیار مقرون به صرفه تر است و در نتیجه خرید پروتئین وی بهترین گزینه است. هر چه محصول خالص‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود و بدین دلیل پروتئین وی ایزوله گران‌ترین نوع پروتئین وی می‌باشد. نوع ایزوله دارای چربی صفر، کربوهیدرات صفر و لاکتوز صفر می‌باشد. این پروتئین در میان انواع پروتئین های وی از کیفیت بالایی برخوردار میباشد.
    
  
مواد تشکیل دهنده پروتئین وی WHEY

   پروتئین وی WHEY ,یکی‌ از غنی‌‌ترین منابع آمینو اسید‌های شاخه دار می‌باشد که شامل سه آمینو اسید لوسین، ایزو لوسین و والین می‌باشد.این سه آمینو اسید برای رشد عضلات کاملا ضروری هستند و حتی وجود آنها برای تامین انرژی کافی‌ در حین تمرین نیز لازم می‌باشد.پروتئین وی همچنین شامل ریز ذرات از لحاظ بیولوژیکی فعال نظیر آلفا لاکتالبومین، بتا لاکتوگلوبولین، گلیکومایکروپپتید، امیونوگلوبولین، لاکتوفرین، لاکتوپروکسیداز و انواع مختلفی‌ از فاکتور‌های رشد می‌باشد.این موارد باعث بهره وری از خاصیت آنتی اکسیدانی آن، بهبود سیستم ایمنی بدن و بهبود عضله‌ سازی و ریکاوری آنها میشود.

نام

مقدار

نیاز روزانه

Total Fat

1 g

2 %

Saturated Fat

0/5 g

3 %

کلسترول

30 mg

10 %

سدیم

130 mg

5 %

Total Carbohydrate

3 g

1 %

شکر

1 g

*

Protein

24 g

*

Calcium

**

8 %

Iron

**

2 %



انواع برند های پروتئین ویWHEY

پروتئین وی در حجم های مختلف(2 پوندی حدود 900 گرم ,3 پوندی و 5 پوندی حدود 4.5 کیلو گرم ) و گاهی با سروینگهای مختلف(هر سروینگ برای یکبار مصرف است یا یک پیمانه) و همچنین در طعم های متفاوت در داروخانه ها عرضه می گردد.
بهترین انواع پروتئین وی با اصالت کالا شامل:
اپتیموم نوتریشن یا ON                                                                
 سلوکور
تویینلب Twinlab
آرنولد
اچ پی آی hpi
کارن Karen

مضرات پروتئین وی

مصرف بیش از حد پروتئین وی باعث آسیب‌های جدی به کبد می‌شود و همانطور که می دانید بعد از قلب، کبد مهم ترین عضو بدن می‌باشد بنابراین بیش از میزان توصیه شده نباید در طول روز از پروتئین وی استفاده شود.

1396/10/15