موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

بهترین رژیم غذایی برای پاکسازی بدن

بهترین رژیم غذایی برای پاکسازی بدن

پیروی از یک رژیم غذایی کامل و متعادل علاوه بر آنکه لاغری و تناسب اندام را برای فرد به ارمغان خواهد آورد وضعیت سلامتی فرد را بهبود بخشیده و باعث پاکسازی بدن او خواهد شد.تنها نوع غذا نیست که در یک رژیم غذایی برای پاکسازی بدن اهمیت دارد بلکه چگونه خوردن او نیز دارای اهمیت شایان می باشد؛برای دانستن ویژگی های بهترین رژیم غذایی برای پاکسازی بدن توجه شما را به ادامه این مقاله جلب می نماییم:


از غذاهای کامل  و سالم استفاده کنید

بهترین رژیم غذایی برای پاکسازی بدن شامل غذاهایی است که تا حد ممکن به حالت طبیعی خود نزدیکتر باشند. بنابراین، بجای غذاهای بسته بندی شده و یخ زده یا فست  فودها از غذاهای  سالم و تازه استفاده کنید؛ و یا انواع میوه خشک شده را جایگزین تنقلات کنید.زمانی که مواد غذایی فرآوری شده مثل چیپس، شیرینیجات و فست فودها را کنار بگذارید بدنتان را از مصرف مقدار زیادی کالری ، شکر ، نمک و چربی اشباع نجات خواهید داد ؛به همین علت است که بهترین رژیم غذایی برای پاکسازی بدن رژیمی است که در آن غذاهای سالم ،جایگزین غذاهای فراوری شده و مضر شده باشد.



از  غلات دارای سبوس به میزان بیشتری استفاده کنید

کربوهیدرات‌های  تصفیه شده، مانند نان سفید، ماکارونی و برنج، در طول فرآیند تولید،  مواد مغذی خود را از دست میدهند. این مواد غذایی را با نان گندم کامل و برنج قهوه ای جایگزین نمایید؛ و یا از  غلات کامل دیگری مثل بلغور جو دوسر، ذرت بو داده و یا بلغور جو استفاده کنید. این تغییر در رژیم غذاییتان میتواند دارای اثرات زیادی باشد؛به عنوان مثال مطالعات نشان داده اند که یک رژیم غذایی حاوی غلات سبوس‌دار، می تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ، دیابت نوع 2 و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.پس در بهترین رژیم غذایی برای پاکسازی بدن غلات سبوسدار دارای اهمیت فراوانی هستند.



از میوه ها و سبزیجات  استفاده کنید

برای داشتن بهترین رژیم غذایی برای پاکسازی بدن میبایست حتما از میوه ها و سبزیجات تازه در تغذیه روزانه خود استفاده کنید. با وجودی که استفاده از انواع تازه میوه ها و سبزیجات در اولویت است اما برخی معتقدند که انواع خشک و یخ زده آنها نیز خالی از فایده نخواهند بود ؛که در این موارد حتما برچسبهای مواد غذایی را بررسی نمایید تا اطمینان حاصل کنید که این محصولات دارای نمک یا شکر اضافی نباشند. همچنین استفاده از میوه کامل را جایگزین آبمیوه ها که دارای فیبر کمتر  و شکر  بیشتر هستند، نمایید. سعی کنید که حتما 5 تا 9 واحد از میوه ها و سبزیجات را در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانید. 



برای آگاهی از میزان شکر و نمک موجود در مواد غذایی اطلاعات بسته بندی آنها را چک کنید

برای داشتن بهترین رژیم غذایی برای پاکسازی بدن باید از مواد غذایی که دارای نمک و شکر کمی هستند ،استفاده نمایید. از آنجا که غذاهای فرآوری شده دارای نمک و شکر فراوانی میباشند،بهتر است تا حد امکان از مصرف آنها اجتناب کنید. حتی در مواد غذایی‌ای  که به نظر سالم می رسند، مانند ماست ، سس گوجه فرنگی و نوشیدنی های مختلف نیز ممکن است میزان  شیرین کننده ها  و نمک افزوده شده بیش از میزان مجاز باشد.لذا حتما برچسب روی مواد غذایی را چک کنید. 



 

از مصرف مواد غذایی حاوی مواد مصنوعی اجتناب کنید

رنگهای مصنوعی، شیرین‌کننده ها و نگهدارنده‌ها و سایر افزودنیهای ساخت دست بشر، در رژیم غذایی پاکسازی بدن، جایی ندارند. لذا هنگام خرید مواد غذایی، از خریدن محصولات حاوی مواد مصنوعی اجتناب کنید.  



در طول روز آب زیادی بنوشید

به جای نوشیدنی‌ها  و آب میوه های دارای قند فراوان ، از  نوشیدنی های کم کالری مانند آب و چای های گیاهی (یا جوشانده های گیاهی)  استفاده کنید. آب، می تواند گرسنگی شما را مهار کند و به شما احساس سیری بدهد. همچنین، آب خستگی شما را کاهش و در مقابل سطح انرژی شما را افزایش میدهد. پس یکی از الزامات بهترین رژیم غذایی پاکسازی بدن نوشیدن آب کافی می باشد؛اگر نوشیدن خود آب به تنهایی برای شما بدون طعم و خسته کننده است، برشهایی از مرکبات یا عصاره نعناع به آن بیفزایید تا طعم آن برایتان دلنشین شود.



بازنگری در مورد مصرف الکل و کافئین

برخی از افراد معتقدند که برای داشتن بهترین رژیم غذایی برای پاکسازی بدن میبایست مصرف سایر نوشیدنیها را به نفع استفاده از آب آشامیدنی، محدود کنیم. برخی دیگر، میگویند که اگر اینگونه مواد غذایی را با اعتدال مصرف کنید،  مشکلی به وجود نمی‌آید. متخصصان بر این عقیده اند که مصرف 5 فنجان چای یا قهوه در روز، ضرری ندارد و حتی میزان کافئین دریافتی از طریق این مقدار نوشیدنی ،می تواند مفید هم باشد.فقط به این نکته توجه داشته باشید که هنگام مصرف این نوشیدنی ها از مصرف بیش از حد شکر پرهیز کنید؛چای و قهوه را تا حد امکان به صورت خالص و بدون استفاده از  شیرین کننده‌ها استفاده نمایید.از مصرف نوشیدنیهای الکلی نیز اجتناب نمایید.



سعی کنید بیشتر از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید

کشاورزانی که مواد ارگانیک تولید میکنند، از آفت کش های  طبیعی استفاده میکنند و از مصرف افت کشهای ساخت دست بشر اجتناب میکنند؛ بنابراین برخی معتقدند که محصولات ارگانیک ، بهترین راه برای داشتن رژیم غذایی پاکسازی بدن می باشد.این به خود شما بستگی دارد که تا چه حد به پاکسازی بدن خود اهمیت می دهید.به این نکته نیز توجه کنید که معمولا آفت‌کشها، در پوست و بخشهای خارجی محصولات تجمع میکنند، بنابراین هیچگاه پوست محصولات غیر ارگانیک مانند آووکادو، ذرت، و پیاز را  مصرف نکنید.



در مورد محصولات لبنی و گوشت، هوشمندانه رفتار کنید

گوشت، شیر و تخم مرغی که از مغازه تهیه میکنید، از دامهایی، که از هورمونهای رشد و آنتی بیوتیک استفاده کرده‌اند، تهیه شده است.در رژیم غذایی پاکسازی بدن میبایست از مصرف این مواد اجتناب کنید و انواع محلی این محصولات را تهیه کنید. در مورد غذاهای دریایی نیز بدنبال آنهایی باشید که دارای جیوه کمتری باشند. بهترین روش برای تامین پروتئین سالم در رژیم غذایی پاکسازی بدن ،این است که پروتئین موردنیاز خود را بیشتر از طریق مصرف آجیل و حبوبات تامین نمایید.

 
1396/08/07