موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

غذاهایی که سیستم ایمنی بدنتان را در مقابل کروناویروس تقویت می‌ کند!

غذاهایی که سیستم ایمنی بدنتان را در مقابل کروناویروس تقویت می‌ کند!

غذاهایی که در دوران مقابله با کرونا باید زیاد بخورید!

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا همچنان در نقاط مختلف جهان در حال گسترش است. با افزایش چشمگیر میزان ابتلا به کروناویروس در حال حاضر، ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر از هم‌وطنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه 5118 نفر تا امروز 31 فروردین، فوت کرده اند
در مواجهه با این وضعیت نگران‌کننده و پیچیده، مردم برای محافظت از خود در برابر ویروس، از روش‌های مختلفی پیروی می‌کنند؛ به‌عنوان‌مثال بسیاری از افراد با این اعتقاد که سیستم ایمنی بدن خود را تقویت می‌کنند، مقادیر زیادی مواد غذایی خریداری و مصرف می‌کنند. درحالی‌که مصرف مقادیر زیاد مواد غذایی لزوماً به این معنا نیست که مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدنتان تأمین می‌شود. شاید حتی برعکس، باعث شود که به بدنتان آسیب بزنید و شرایط بیمار شدن را فراهم کنید.
شما باید در این دوران به‌جای پرخوری بی‌فایده و حتی مضر، انتخاب‌های غذایی هوشمندانه‌ای داشته باشید و مواد غذایی را انتخاب کنید که بدنتان را در مقابل عفونت‌ها، به‌ویژه عفونت‌های ویروسی نظیر کووید-19 تقویت می‌کند؛ اما غذاهایی که شما باید برای دوران قرنطینه کرونا و به‌طورکلی برای مقابله با ویروس کرونا مصرف کنید، کدامند؟

غذاهای مفید برای تقویت بدن در مقابل کرونا کدامند؟

یکی از پزشکان متخصص تغذیه در آلمان به نام اورسولا زیمرمن، بعضی از غذاها مانند اسفناج، توت و حبوبات را سرشار از مواد مغذی اعلام کرده و مصرف آن‌ها را برای تقویت بدن در مقابل عفونت کروناویروس توصیه می‌کند. همچنین عنوان می‌کند که همه افراد برای تقویت سیستم ایمنی به مقدار زیادی روی، ویتامین C و آهن احتیاج دارند.
این متخصص تغذیه آلمانی توصیه می‌کند که همیشه در شرایط بحرانی و قرنطینه مانند همین بحران کرونا که در حال حاضر جهان با آن مواجه شده است، بهتر است که چند ماده غذایی شامل چغندر، سیب‌زمینی و هویج را همیشه در خانه داشته باشید و مصرف کنید. او می‌گوید که خودش همیشه علاوه بر این مواد، مقداری بلغور، جو دوسر، ذرت یا لوبیا نیز در خانه دارد.
اورسولا زیمرمن با بیان اینکه پیاز و سیر غذاهایی هستند که سرشار از ویتامین C هستند مصرف آن‌ها را نیز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس و همچنین تقویت بدن در مقابل آن، توصیه می‌کند. خوردن برخی غذاهای دیگر ازجمله کدوتنبل، تخم‌مرغ و مرکبات نیز برایتان مفید است. بنا بر توصیه این پزشک متخصص تغذیه، به‌طورکلی، شما باید غذاهای سرشار از ویتامین C، آهن و روی بخورید، زیرا تغذیه خوب نقش اساسی در مبارزه با همه عفونت‌ها و ازجمله عفونت با ویروس کرونا دارد. در افرادی که بدن ضعیف‌تری دارند، احتمال ابتلا به این ویروس و همچنین ایجاد عوارض شدید و مرگ‌ومیر، بیشتر خواهد بود.
همچنین می توانید از مکملهای غذایی که باعث  تقویت سیستم ایمنی میشوند نیز استفاده کنید.
 
1399/02/01