موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

آخرین آمار و اخبار مبتلایان به کرونا

آخرین آمار و اخبار مبتلایان به کرونا

**در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند

به گزارش ایسنا دکتر سیما سادات لاری در تشریح آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ شهریور و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۲۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر رسید.
وی با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسید.
لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۵۳ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۳۸۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون سه میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی افزود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

**روش محافظت در برابر تمامی این ویروس ها نیز استفاده از ماسک معمولی و شست و شوی دستها است

دکتر وزیریان متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری : ما به تمامی بیماران کرونایی بهبود یافته توصیه می کنیم که کماکان از ماسک استفاده کنند و بالا بودن آنتی بادی نباید باعث شود این افراد ماسک نزنند. حدود پنج ویروس تنفسی وجود دارند که از مهرماه به بعد در جامعه شروع به چرخش می کنند و روش محافظت در برابر تمامی این ویروس ها نیز استفاده از ماسک معمولی و شست و شوی دستهاست؛ یعنی زدن ماسک افراد را از ابتلا به انواع ویروس ها اعم از ویروس های سرماخوردگی ساده، کرونا ویروس های فصلی، کویید ۱۹ و سایر ویروس های تنفسی ایمن می کند.
علائم فعلی کرونا همان علائم گذشته است، با ضعف و بیحالی شروع می شود و مبتلایان  در ۵۰ درصد موارد تب دارند.
افراد مسن با هر بیماری ممکن است دچار فراموشی و تغییر شرایط ذهنی شوند، بیماری کرونا نیز ویروسی است که در همه جای بدن پخش می شود و با توجه به شیوع تب در افراد مبتلا، ممکن است گاهی اوقات تغییر وضعیت در حافظه افراد مسن مشاهده شود. اما فعلا شواهدی درباره ایجاد آسیب های ماندگار بر روی حافظه بر اثر ابتلا به کرونا مشاهده نشده است.
موارد زیادی از انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی به اثبات نرسیده است، روش اصلی که کماکان شواهد علمی بر روی آن متمرکز است انتقال ویروس از طریق مجاری تنفسی است.

**ویتامین D مانع از رفتن کرونایی‌ها به بخش مراقبت‌های ویژه می‌شود

محققان اسپانیایی متوجه شدند که دادن ویتامین D به بیماران کرونایی مانع از رفتن آنها به آی سی یو می‌شود.
دز داده شده در روز اول 55 میکروگرم و دادن دو دوز 27 میکروگرمی در روزهای سوم و هفتم باعث شد تا وضعیت کرونایی‌ها در اسپانیا بهتر شود.
این در حالی است که محدودیت تعریف شده هفتگی روی 70 میکروگرم است اما دادن دز بالا می‌تواند به بیماران کرونایی کمک کننده باشد.

1399/06/27