موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

آخرین آمار کرونا در ایران و جهان تا 5 دی 99

آخرین آمار کرونا در ایران و جهان تا 5 دی 99
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان به کرونا در ایران از یک میلیون و ۱۸۹ هزار تن گذشت. به گزارش تابناک، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۹۰۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۰۳ تن رسید. وی در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۳۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۴ هزار و ۴۴۰ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۹۳۳ هزار و ۷۳۶ تن بهبود یافته‌اند. ۵۳۴۵ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۷ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۲۳۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. وی در تشریح وضعیت در نقاط مختلف کشورمان گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر «نرخ مرگ» در ایران ۵.۵ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۴.۵ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۳.۰ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

جدیدترین آمار جهانی ویروس کرونا

به گزارش شهرآرانیوز، آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۷۹ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۲۹ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۶۰۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
بنابرجدید ترین آمارها همچنین تاکنون ۵۶ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۵۶۱ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا تاکنون با بیش از ۱۹.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۳۳۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید ۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در برزیل هم بیش از ۷.۴ میلیون نفر اعلام شده است.
همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.
تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایتالیا نیز از ۷۰ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در انگلیس هم از ۶۹ هزار نفر عبور کرده و با اختلاف نزدیک از ایتالیا در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد. همچنین فرانسه بیش از ۶۲ هزار و ایران نیز بیش از ۵۴ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.
پس از این کشورها، روسیه با بیش از ۵۳ هزار، اسپانیا با بیش از ۴۹ هزار، آرژانتین با بیش از ۴۲ هزار و کلمبیا با بیش از ۴۱ هزار جان‌باخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۱۹ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۳۲۶ مبتلا، ۳۳۷ هزار و ۶۶ قربانی
۲. هند: ۱۰ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۴۶۸ مبتلا، ۱۴۷ هزار و ۱۲۸ قربانی
۳. برزیل: هفت میلیون و ۴۲۵ هزار و ۵۹۳ مبتلا، ۱۹۰ هزار و ۳۲ قربانی
۴. روسیه: دو میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۸۸ مبتلا، ۵۳ هزار و ۹۶ قربانی
۵. فرانسه: دو میلیون و ۵۲۷ هزار و ۵۰۹ مبتلا، ۶۲ هزار و ۲۶۸ قربانی
۶. انگلیس: دو میلیون و ۱۸۸ هزار و ۵۸۷ مبتلا، ۶۹ هزار و ۶۲۵ قربانی
۷. ترکیه: دو میلیون و ۱۰۰ هزار و ۷۱۲ مبتلا، ۱۹ هزار و ۱۱۵ قربانی
۸. ایتالیا: دو میلیون و ۹ هزار و ۳۱۷ مبتلا، ۷۰ هزار و ۹۰۰ قربانی
۹. اسپانیا: یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۶۱۰ مبتلا، ۴۹ هزار و ۸۲۴ قربانی
۱۰. آلمان: یک میلیون و ۶۱۴ هزار و ۳۲۶ مبتلا، ۲۹ هزار و ۶۸۱ قربانی
براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۷ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌ و پس از ایالات متحده، هند و برزیل که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، همچنین کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه،ایتالیا، اسپانیا،آلمان، آرژانتین، کلمبیا،مکزیک، لهستان، ایران، پرو و اوکراین نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

داروخانه تهران 1399/10/05