موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

کمبود ویتامین D در دوران بارداری باعث چاقی فرزندان در آینده می‌شود

کمبود ویتامین D در دوران بارداری باعث چاقی فرزندان در آینده می‌شود

کمبود ویتامین D در دوران بارداری باعث چاقی فرزندان در آینده می‌شود

 

طبق تحقیقاتی که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، کمبود ویتامین D در زنان باردار می‌تواند به تولد نوزادانی با آینده چاق منجر شود! سطح ویتامین D نوزادان تا حد زیادی به مادرشان بستگی دارد؛ بنابراین نوزادانی که مادرشان دچار کمبود ویتامین D باشد و یا در آستانه کمبود قرار داشته باشد، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
این مطالعه بر روی کودکان 6 ساله‌ای انجام شد که مادرانشان در طول سه ماهه اول بارداری با کمبود ویتامین D مواجه بودند. نتایج نشان داد که این کودکان نسبت به همسالان خود که مادرانشان در اوایل بارداری با کمبود ویتامین D مواجه نبوده‌اند، 2 درصد چربی بیشتری دارند و اندازه دور کمرشان حدود 1.2 سانتی‌متر بیشتر است.
شاید این میزان به نظر قابل توجه نباشد اما به مرور زمان می‌تواند به 30% چربی اضافی در بزرگسالی منجر شود! بنابراین نباید از کنار آن ساده گذشت. پیش از این مشخص شده بود که کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، ام‌اس و دیابت نوع 1 مرتبط است. نتایج این مطالعه جنبه دیگری از اهمیت مصرف مکمل‌های ویتامین D را مشخص کرد.
با توجه به نتایج این مطالعه و تحقیقات پیشین، مادران باردار باید توجه بیشتری به سطح ویتامین D خود داشته باشند و حتماً از مکمل‌های ویتامین D  در دوران بارداری استفاده کنند.
 
1396/12/06