موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

نحوه مصرف قرص‌های ضد بارداری بعد از زایمان

نحوه مصرف قرص‌های ضد بارداری بعد از زایمان
نحوه مصرف قرص‌های ضد بارداری بعد از زایمان
بسیاری از خانم‌ها در مورد نحوه مصرف قرص‌های ضد بارداری بعد از زایمان و در زمان شیردهی دچار سردرگمی هستند و اطلاعات کافی ندارند. در این خبر کوتاه قصد داریم به طور مختصر اما مفید به این دغدغه زنان شیرده بپردازیم.
 توصیه می‌شود که خانم‌های شیرده تا 6 هفته پس از زایمان از مصرف کلیه قرص‌های ضد بارداری هورمونی اجتناب کنند. در صورت نیاز و فوریت، قرص‌های حاوی پروژسترون ( غیر ترکیبی ) بر فراورده‌های حاوی استروژن و پروژسترون ( ترکیبی ) ارجحیت دارند.
در افراد شیرده از هفته 6 ام تا ماه 6 ام پس از زایمان نیز، قرص‌های غیرترکیبی بر قرص‌های ترکیبی ارجحیت دارند. به دلیل آنکه احتمال بروز ترومبوآمبولی (تشکیل لخته درون رگ‌های خونی و حرکت آن‌ها در بدن) بعد از مصرف قرص‌های غیرترکیبی کمتر است. همچنین در خانم‌های سیگاری ، مخصوصاً با سنین بالاتر از 35 سال ، استفاده از قرص‌های غیرترکیبی(حاوی پروژسترون) بر قرص‌های ترکیبی (پروژسترون+استروژن) اولویت دارد.
جمع‌بندی اینکه بهتر است تا 6 هفته بعد از زایمان کلاً به سمت قرص‌های ضد بارداری هورمونی نرویم. اما اگر مجبور به مصرف آن‌ها شدیم، قرص‌های غیر ترکیبی(فقط حاوی پروژسترون) تا 6 ماه بعد از زایمان در اولویت قرار دارند .
 
بخاطر داشته باشیدکه قرص‌های ترکیبی(استروژن+پروژسترون) ضد بارداری بر کیفیت و مقدار شیر تأثیر منفی می‌گذارند. همچنین باعث افزایش خطر ابتلا به ترومبوآمبولی می شوند 
1396/09/20