موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

فراوانی بوتاکس تقلبی در ایران

فراوانی بوتاکس تقلبی در ایران

فراوانی بوتاکس تقلبی در ایران

 
دکتر محسن بهمنی دبیر علمی گروه جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم در بیست و پنجمین کنگره سالیانه چشم پزشکی اعلام کرد که: با توجه به طرفداران زیادی که برای بوتاکس صورت خصوصاً در اطراف چشم در کشور وجود دارد، بازار واردکنندگان انواع تقلبی آن داغ شده است.
دکتر بهمنی یکی از علت‌های اصلی این تقلب را این می‌داند که: داروهایی که تأییدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) را دارند بالطبع قیمت بالاتری هم دارند. بنابراین با توجه به تقاضای بالا برای این داروها و پایین بودن توان اقتصادی برخی از متقاضیان برای تهیه نوع اصل داروها، باعث شده برخی از پزشکان در فضای رقابتی موجود به سمت استفاده از داروهای ارزان‌قیمت گرایش پیدا کنند. این داروها علاوه بر اینکه اثربخشی کافی را ندارند ممکن است باعث ایجاد عوارض زیادی برای متقاضیان شوند.
دکتر بهمنی به یکسری از عوارض ناشی از مصرف داروهای تقلبی اشاره کرد: آسیب به غده اشکی، افتادگی صورت و پلک‌ها، ایجاد دوبینی و حتی نابینایی و در برخی موارد حتی ممکن است مصرف این داروهای تقلبی منجر به مرگ متقاضی شود. او می‌گوید: همه پزشکان هنگام ارائه خدمات جوان‌سازی پوست خصوصاً در نواحی اطراف چشم، می‌بایست از داروهای دارای مجوز FDA استفاده نمایند.
او در ادامه یادآور شد: کلیه پزشکانی که خدمات بوتاکس و فیلر ارائه می‌دهند می‌بایست هر ساله لیست خود را بر اساس لیست جدید سازمان غذا و داروی امریکا به روزرسانی کنند. زیرا هر ساله لیست جدیدی از این محصولات ارائه می‌گردد و ممکن است برخی از لیست خارج شوند. بعلاوه اینکه داروهای منطبق با لیست FDA نیز می‌بایست از نمایندگی‌های معتبر تهیه شوند.
دکتر محسن بهمنی دبیر علمی گروه جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم در ادامه اعلام کرد که حتی پزشکانی که این‌گونه خدمات زیبایی را ارائه می‌دهند به دلیل حساسیت بالای می‌بایست دوره‌های لازم و مرتبط با این خدمات را گذرانده باشند. او گفت با توجه به حساسیت بسیار بالای چشم و قرار گرفتن آن در مرکز میانی و فوقانی صورت، هرگونه تزریق غیر استاندارد بوتاکس می‌تواند آثار خطرناک و طولانی‌مدتی در آن بر جای بگذارد.
در این کنگره که با حضور مهمانانی از کشورهای امریکا، کانادا و انگلستان برگزار شد، مشکلات مربوط به روش‌های جوان‌سازی نواحی اطراف چشم،  روش‌های تزریق مواد و داروها و همچنین نحوه تزریق ایمن مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
1396/08/29