موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

یک روش آسان برای آرایش طبیعی چشم ها

یک روش آسان برای آرایش طبیعی چشم ها


مدل ها و سبک های مختلف آرایشی، به خصوص در مورد آرایش چشم، تکنیک ها و روش های خاص خود را دارند. اگر هنوز تازه کار هستید و اول راهید، سعی کنید از مدل ها و سبک های آسان تر شروع کنید تا این که کم کم به سبک های پیچیده تر مسلط شوید. آرایش چشم نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما چه بخواهید آرایش چشم ساده و طبیعی را یاد بگیرید، چه بخواهید به صورت حرفه ای آرایش کنید، نیاز به صرف وقت و کمی دقت و تمرین دارید.
 

نحوه انجام آرایش طبیعی چشم

 

1- از یک سایه ی بی رنگ پشت چشمتان استفاده کنید.

برس متناسب و سایه ی بی رنگی انتخاب کنید و با چشم بسته، به راحتی آن را در امتداد چشمتان بکشید و سعی کنید آن را تنها تا خط پلکتان بالا ببرید نه بیشتر...
* اگر میخواهید چشمانتان طبیعی و بدون آرایش به نظر برسد، از سایه های اکلیلی و درخشان استفاده نکنید.
* رنگ های طوسی، قهوه ای، عسلی و کرم بهترین گزینه ها برای انتخاب سایه ی چشم طبیعی به شمار می روند.
* رنگی را انتخاب کنید که کمی تیره تر یا روشن تر از پوست طبیعی خودتان باشد. اگر پوستتان کمی تیره است، سایه ی روشن تر، برایتان مناسب است و اگر روشن است، سایه ی تیره. اما اگر پوستتان نه خیلی تیره است و نه خیلی روشن، می توانید هر دو این سایه چشم ها را مورد استفاده قرار دهید.
* گاهی رنگ های خنثی هم می توانند خود را به خوبی نشان دهند به شرط این که رنگشان در تضاد با پوست صورتتان باشد.



2- سایه چشم روشن تر از رنگ پوستتان را به گوشه ی داخلی چشمتان بکشید.

یک سایه ی عسلی روشن یا سفید انتخاب کنید و آن را با یک برس تمیز، از قسمت خارجی پلکتان، به سمت گوشه ی داخلی چشمتان بکشید تا جایی که مجاری اشک قرار دارد. این کارهای به ظاهر ساده، می توانند آرایش چشم شما را جذاب تر کند.
در این مرحله از آرایش چشم می توانید از انواع پودرها و کانسیلر ها و پالت های کانتورینگ گریم برای سایه روشن استفاده کنید.




3- سایه چشم را خوب محو کنید.

یک برس سایه تمیز یا همان برسی که ابتدای آرایش چشم از آن استفاده کردید بردارید و شروع کنید از گوشه ی بالایی و بیرونی چشمتان به سمت داخل روی پلکتان بکشید تا اثری از سایه باقی نماند. نه به این معنا که سایه را پاک کنید بلکه  پلکتان را با ضربات کوچک و دورانی با برس نوازش کنید . این کار را به قدری تکرار کنید که چشمانتان کاملا طبیعی جلوه کند. این عمل باعث می شود چروک ها و خطوط پلک ملایم تر و کمرنگ تر شود و به این ترتیب ظاهری زیبا و طبیعی پیدا خواهید کرد. محو کردن سایه چشمتان باعث می شود پلکتان به طور ملایم از باقی قسمت های اطراف جدا شود و  از رنگ صورتتان متمایز شود. اگر تنها یک سایه چشم به رنگ طبیعی داشته باشید، محو کردن صحیح آن وقت زیادی نمی برد.



4- از خط چشم های ظریف استفاده کنید.

 روی مژه ی بالایی تان، یک خط باریک بکشید. برای ایجاد چهره ای طبیعی، از خط چشم های سنگین و ضخیم اجتناب کنید. اگر پوست صورت و چشمانتان تیره است، خط باریکی روی خط مژه ی زیر چشمتان می تواند به طبیعی بودن چشمانتان کمک کند. در این حالت، تنها چند بار محکم پلک بزنید تا پلک بالایی نیز تیره شود.در همین حد کافی است. اگرجزو افراد تازه کار هستید و کشیدن یک خط صاف روی چشمتان کمی سخت به نظر می رسد، از یک سرمه مدادی استفاده کنید. سرمه مدادی مایع نیست و به راحتی شکل می گیرد و محو می شود.
اگر موهای طلایی یا قرمز دارید، از سایه چشم های قهوه ای یا طوسی استفاده کنید. خط چشم های سیاه نیز برای افرادی که موهای روشن دارند بسیار مناسب است. اگردر آرایش کردن مهارت چندانی ندارید، استفاده از خط چشم کمی ریسک پذیر است. به ویژه وقتی می خواهید آرایش طبیعی داشته باشید . پس اگر فکر می کنید برایتان مشکل است، فعلا آن را فراموش کنید تا مهارت لازم را برای استفاده از آن کسب کنید.



5- آرایش چشم را با یک ریمل سبک به اتمام برسانید.

ریمل نیز مانند خط چشم در طبیعی جلوه کردن چهره بسیار  موثر است. استفاده از ریمل بسیار آسان تر از خط چشم است، با این حال ضرورتی هم برای استفاده از آن وجود ندارد؛ بخصوص اگر مژه های پر و ضخیمی دارید. حتما قبل از کشیدن برس ریمل به مژه ها، مقدار اضافی مواد را از روی برس بردارید. اگر موهای قرمز یا حنایی دارید، استفاده از ریمل های قهوه ای بیشتر از سیاه، به طبیعی بودن آرایش چشمانتان کمک می کند.
 
1396/05/31