موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

پیشگیری و درمان آسم با غذاهای تند

پیشگیری و درمان آسم با غذاهای تند

بهترین رژیم غذایی برای افراد مبتلا به آسم چیست؟

توصیه دانشمندان بر این است که برای پیشگیری و درمان آسم و همچنین کاهش علائم بیماری آسم ، می‌بایست از مواد غذایی تند استفاده کنید. دکتر زیمنت کارشناس بیماری‌های ریوی دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید فلفل قرمز تند، خردل، سیر و پیاز در بیماران آسمی ، تنفس را راحت‌تر می‌کند؛ زیرا باعث باز شدن مجاری تنفسی می‌شود.
دکتر زیمنت متخصص بیماری‌های ریوی دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید یکی از دلایلی که مواد تند در تنفس بیماران آسمی ، اثر مثبت دارد این است که با تحریک انتهای اعصاب مجاری هاضمه، ترشحات رقیقی در دهان، گلو و ریه ایجاد می‌شود. این ترشحات رقیق ، ترشحات مجاری تنفسی را شل کرده و مانع چسبندگی آن‌ها به مجاری تنفسی می‌شود؛ به طوری که با یک سرفه خارج می‌شوند. در صورتی که این ترشحات خارج نشوند، مجاری تنفسی را مسدود کرده و باعث ایجاد مشکلاتی در تنفس، به ویژه در افراد مبتلا به آسم می‌شوند.
​متأسفانه در باور برخی از مردم، فلفل تند مضر برای قلب، باعث بالارفتن فشار خون و غیره می باشدکه این موارد به هیچ عنوان ثابت نشده است .
مواد غذایی تند مانند فلفل قرمز، دارای یک خاصیت ضد آسمی دیگر نیز هستند. مطالعات نشان داده است که ترکیب شیمیایی به نام کاپسایسین که همان ماده تند موجود در فلفل قرمز است، دارای خاصیت ضد التهاب است و وقتی استنشاق شود، در اشخاص مبتلا به آسم ، اثر بازکننده برونش‌ها را دارد. سیر و پیاز نیز همین اثرات ضد التهابی را دارند. بدیهی است که این اثرات مثبت مربوط به  افراد مبتلا به آسمی است که حساسیتی نسبت به فلفل، سیر یا پیاز نداشته باشند.
 مطالعه جدیدی که در آمریکا بر روی 16 هزار نفر انجام گرفته است و در مجله PLOS ONE منتشر شده حاکی از آن است که:  احتمال مرگ این افراد از هرنوع که باشد با مصرف فلفل تند به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته و حدود ۱۳ درصد کمتر شده‌است. عامل این مسئله ماده کپسایسین است که در فلفل تند وجود دارد. البته هنوز محققین به درستی نمیدانند این ماده چطور اثر میکند . البته تحقیقات نشان داده‌اند کاپسیسین یا کاپسایسین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که سلول‌های بدن را از آسیب مولکول‌های رادیکال آزاد محافظت می‌کند و از خاصیت ضد باکتریایی نیز برخوردار است.این ماده، به عنوان یک ترکیب ضد سمی عمل کرده و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان‌زا در بدن می‌شود و از تشکیل تومورهای بدخیم نیز در بدن جلوگیری می‌کند.
1397/06/07