موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

ویتامین ها و مواد معدنی مؤثر در پیشگیری از آلزایمر

ویتامین ها و مواد معدنی مؤثر در پیشگیری از آلزایمر

نقش ویتامین ها و مواد معدنی در پیشگیری از آلزایمر در سالمندان

طبق تحقیقات دکتر پن لاند در مورد اشخاص سالخورده، لازم است به وجود عناصری چون تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، کاروتن و آهن در رژیم غذایی سالمندان توجه شود؛ زیرا حتی کمبود جزئی این مواد در رژیم غذایی اشخاص سالخورده، می‌تواند اثر محسوسی در کاهش حافظه و سرعت فکر کردن آن‌ها داشته باشد.
در آزمایشی که توسط دکتر پن لاند و همکاران او برای مقایسه اثر انواع مواد مغذی در فعالیت مغزی اشخاص سالخورده بالاتر از 60 سال، انجام شد، نتایج زیر به دست آمد:
  • کمبود مقدار ویتامین B1  در رژیم غذایی منشأ اختلال در فعالیت مغز می‌شود. ویتامین B1 که با عنوان "ویتامین اعصاب" شهرت دارد، به مقدار قابل ملاحظه‌ای در جوانه گندم، سبوس گندم، مغزهای گیاهی، گوشت قرمز و غیره وجود دارد.
  • داوطلبانی که به مقدار کافی ویتامین B2 در رژیم غذایی آن‌ها منظور شده بود، در آزمایش حافظه، بهتر عمل کردند. منابع غنی و طبیعی ویتامین B2 عبارتند از: جگر، شیر، بادام و غیره.
  • افرادی که به قدر کافی از کاروتن در رژیم غذایی خود استفاده کرده بودند، بهتر و راحت‌تر می‌توانستند فکر کنند. منابع عمده و غنی از کاروتن عبارتند از: سبزی‌های برگی سبز تیره و نارنجی و میوه‌های با رنگ نارنجی.
  • نتیجه جالب در مورد نقش آهن کافی در مواد غذایی اشخاص سالخورده نشان می‌دهد که تست الکتروانسفالوگرام اشخاص سالخورده‌ای که از آهن کافی در رژیم غذایی خود استفاده کرده بودند، شبیه اشخاص جوان بود. منابع عمده طبیعی غنی از آهن عبارتند از: سبزی‌های برگی، جگر، صدف، گوشت قرمز و فراورده‌های سویا و غیره.
1397/05/31