موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

ویتامین E خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

ویتامین E خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

ویتامین E خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

دانشمندان بر این عقیده‌اند که مصرف مقادیر مناسب ویتامین E خطر بیماری کرونری قلب را کاهش می‌دهد. آنان معتقدند که ویتامین E با انجام یک واکنش شیمیایی، لیپوپروتئینها ( LDL ) را از دیواره سرخرگ‌ها جدا می‌کند. LDL باعث کندی در جریان خون اکسیژن‌دار به عضلات قلبی شده و می‌تواند اثرات مخرب زیادی بر دیواره سرخرگ‌ها داشته باشد. شواهدی وجود دارد که مصرف مکمل ویتامین E می‌تواند باعث کاهش مشکلات قلبی-عروقی شود.
در یک مطالعه منحصربه‌فرد در دانشگاه هاروارد 39910 نفر از پزشکان، دندانپزشکان، بینایی‌سنج‌ها و سایر افراد دارای مشاغل مرتبط با سلامت (دامنه سنی 75-40 سال) در مدت 4 سال مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که اختلالات کرونری قلب در بین افرادی که مکمل ویتامین ای مصرف کرده بودند به صورت چشمگیری بیشتر بود. برای مثال افرادی که در برنامه غذایی طبیعی خود حداقل 100 واحد ویتامین E به صورت روزانه مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که مکمل مصرف نمی‌کردند،37 درصد کمتر به بیماری‌های قلبی دچار شده بودند.
ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی می‌باشد؛ بنابراین مانع از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد به بدن می‌شود و از انواعی از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. به خاطر داشته باشید که با مصرف مقدار مناسب از انواع ویتامین‌ها در رژیم غذایی روزانه , می توانید از ابتلا به بسیاری از بیماریها جلوگیری کنید. 1396/12/29