موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

نان عامل سرطان در ایران

نان عامل سرطان در ایران

نان عامل سرطان در ایران

عوامل متعددی در بروز سرطان نقش دارند. برخی از این عوامل عبارتند از استعداد ژنتیکی ، تغذیه نامناسب ، مصرف دخانیات و نداشتن تحرک و فعالیت بدنی کافی؛ اما مسئله بسیار مهمی که در ایران مطرح می‌باشد در رابطه با نان مصرفی مردم است. در واقع در ایران، نان می‌تواند یکی از عوامل بروز سرطان باشد.
نانی که توسط ما به جمع آوری کنندگان آن (به‌اصطلاح نان خشکی یا نمکی) داده می‌شود در انبارهایی نگهداری می‌شوند. این نان دارای رطوبت می‌باشد و در صورت قرار گرفتن در محیط گرم کپک‌هایی روی آن رشد می‌کنند.
کپکی که روی نان رشد می‌کند سمی به نام آفلاتوکسین تولید می‌کند. این سم مثل ویروس‌ها و سایر میکروب‌ها نیست که بر اثر گرما از بین برود.نکته‌ای که درباره سم آفلاتوکسین وجود دارد این است که در محیط آزمایشگاه اگر این سم را به موشی تزریق کنند، سرطانی شدن موش ۱۰۰ درصد است.
حال اگر این از این نان برای تغذیه گاوها استفاده شود، وارد بدن آن‌ها می‌شود. سپس با استفاده از گوشت گاو  این سم وارد بدن ما خواهد شد. حتی استفاده از میوه‌ها و سبزیجاتی که با کودهای این حیوانات رشد کرده‌اند نیز می‌توانند منشأ آفلاتوکسین باشد.
بنابراین همین نان است که باعث شده میزان بروز سرطان در ایران افزایش پیدا کند. پس بهتر است با دور ریختن اضافات نان و عدم صرفه‌جویی بی‌مورد، خطر بروز سرطان را در خود و سایر هموطنانمان کاهش دهیم.
 
1396/08/24