موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

مصرف هورمون رشد بزرگ‌ترین ظلم در حق بدن شماست!

مصرف هورمون رشد بزرگ‌ترین ظلم در حق بدن شماست!

مصرف هورمون رشد بزرگ‌ترین ظلم در حق بدن شماست!

در این خبر کوتاه قصد داریم به شما بگوییم که چرا نباید هرگز به سراغ تزریق هورمون‌های رشد بروید. در ادامه نیز به شما راه‌های طبیعی تولید هورمون رشد را خواهیم گفت.
 

چرا هورمون رشد تا این حد خطرناک است!

به طورکلی هورمون رشد موجب ارتقای رشد و تنظیم سوخت و ساز می‌شود اما برخی مشاهدات حاکی از آن است که این مواد در صورتی که به صورت مکرر مصرف شود ممکن است عواقبی چون شوک آنافیلاکسی را در پی داشته باشد.
برخی از هورمون‌های رشد از اسب استخراج می‌شوند. امروزه گونه دیگری از هورمون‌های رشد ( غیر مجاز) از غده هیپوفیز جنازه‌های مرده به دست می‌آید! در روش صنعتی که برای خالص‌سازی این هورمون‌ها به کار می‌رود، هیچ تضمینی برای برطرف کردن مولکول‌های بیولوژیکی آن از قبیل پریون وجود ندارد. شایان ذکر است که بیماری جنون گاوی توسط نوعی پریون به وجود می‌آید.

تولید هورمون رشد طبیعی به جای مصرف انواع خطرناک آن!

میزان ترشح هورمون رشد به ویژگی‌های بدن فرد و شرایط محیطی بستگی دارد. شما می‌توانید به جای مصرف ماده خطرناکی تحت عنوان هورمون رشد،  ترشح طبیعی این ماده در بدن را به وسیله عوامل طبیعی افزایش دهید.
خواب و استراحت کافی مناسب‌ترین روش تحریک ترشح هورمون رشد است. مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده در ناهار موجب افزایش خواب می‌شود و در نتیجه، ترشح هورمون رشد را افزایش می‌دهد. تاریکی نیز عامل مثبتی برای تولید هورمون رشد محسوب می‌شود.
در هنگام تمرین شدید و در دوره ریکاوری ، ترشح هورمون رشد افزایش می‌یابد. به طور کلی، هرچه شدت تمرین بیشتر باشد، ترشح مقادیر بالاتر هورمون رشد را در پی خواهد داشت. مصرف آمینو اسیدها به ویژه آرژنین و اورنیتین نیز در این امر مؤثرند. عواملی چون تغییر چرخه خواب ناشی از سفر و بی‌خوابی، کربوهیدرات‌های ساده، الکل و افزایش اسیدهای چرب در اندامها مانع از ترشح مطلوب این هورمون می‌شوند.
 
1396/12/22