موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

لاغری بعد از زایمان با طب سنتی

لاغری بعد از زایمان با طب سنتی

شیردهی متابولیسم بدنتان را بالا می برد و باعث کاهش وزن می شود


از دیدگاه طب سنتی بارداری با افزایش رطوبت بدن، سبب چاقی و اضافه وزن می‌شود. درصورتی‌که خانمی جنین دختر داشته باشد، ازآنجاکه مزاج دختر سرد و تر است، متابولیسم بدن هم پایین می‌آید و احتمال اضافه وزن و چاقی بالاتر نیز خواهد رفت.
بهترین کار برای لاغر شدن بعد از زایمان این است که مصرف سردی‌ها یعنی قند و شکر و انواع منابع غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها که بسیار چاق‌کننده هستند را کم کنید. در عوض، گرمی‌ها یعنی ادویه‌هایی مثل دارچین، زنجبیل، زیره و... را باید وارد برنامه غذایی فرد کرد. حتی مصرف ارده‌ و شیره بااینکه شیرین است، معده را گرم می‌کند و ازنظر طب سنتی کار درستی است. این موضوع باعث کاهش سردی بدن و تغییر مزاج به سمت گرمی می‌شود و کاهش وزن را به دنبال دارد. وقتی بدن گرم شود، سوخت و ساز بالا می‌رود و رطوبت کم می‌شود.
شیردهی نیز مزاج را به سمت گرمی می‌برد و رفع کننده بیماری‌های دوران بارداری است. مسلماً اگر هم‌زمان با پیروی از رژیم کاهش وزن خود، شیردهی را نیز ادامه دهید، سریع‌تر به نتیجه دلخواه می‌رسید و فرزندتان هم از نعمت شیر مادر محروم نمی‌شوند.
 بعد از زایمان به جای این که یک رژیم لاغری سخت را دنبال کنید تغذیه سالم و متعادلی داشته باشید. از میان وعده های سالم مانند چند تکه سیب، هویج و بیسکوییت گندم استفاده کنید. مهم نیست که قرار است چند کیلو وزن کم کنید. سعی کنید که روزانه کمتر از 1800 کالری دریافت نکنید بویژه اگر شیر میدهید.
غذاهایی را انتخاب کنید که در عین کم کالری بودن بیشترین میزان مواد مغذی را به بدنتان برساند. ماهی یکی از این غذاهای ایده آل است زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3  میباشد که برای رشد ذهنی و سیستم عصبی کودک شما نیز لازم است.
خواب کافی در لاغری و کاهش استرس بسیار مهم است. نتایج پژوهش ها نشان میدهد مادرهایی که 5 ساعت و یا کمتر میخوابند به راحتی نمیتوانند ازاضافه وزن دوره ی بارداری خلاص شوند. شیر و ماست نیز سرشار از کلسیم  بوده و به استحکام استخوان های شما کمک می کنند.
پروتئینها را فراموش نکنید. گوشت قرمز کم چرب، مرغ بدون پوست و لوبیا، حاوی چربی کمی بوده و در عین حال سرشار از پروتئین و فیبرند. این مواد غذایی برای شما مفید بوده و مدت زمان طولانی سیر نگهتان میدارند.
نوشیدن مایعات زیاد در طول روز باعث میشود که بدن شما دهیدراته نشود یعنی آب خود را از دست ندهد. از این گذشته آب باعث سیری میشود نمیگذارد که در خوردن زیاده روی کنید. نتایج برخی مطالعات نشان میدهند که آب میتواند متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و باعث کاهش وزن شود. برای اینکه بدانید روزانه به چه میزان آب نیاز دارید رنگ ادرار و دفعات دفع ادرار را چک کنید. اگر به میزان کافی آب نوشیده باشید رنگ ادرارتان روشن تر است و باید هر 3 تا 4 ساعت به دستشویی نیاز داشته باشید.
اگر قصد دارید بعد از بارداری وزن کم کنید علاوه بر تغذیه ی درست به ورزش هم نیازمندید. ایروبیک و نرمش و پیاده روی تند، کالریها را میسوزاند و عضلات و استخوانهایتان را تقویت میکند. ورزش کردن علاوه بر این که وزنتان را کاهش میدهد فواید دیگری نیز دارد مثل رفع افسردگی، رفع مشکلات خواب و غیره. ورزش استرسهایتان را کاهش داده و شما را با نشاط می کند.


1398/06/31