موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

عفونت قارچی واژن یک معضل جدی در جهان است!

عفونت قارچی واژن یک معضل جدی در جهان است!

بحران عفونت قارچی واژن در زنان را جدی بگیرید

پژوهشگران دانشگاه منچستر انگلیس معتقدند درصورتی‌که عفونت قارچی مکرر و مزمن، درمان نشود، برای زنان بسیار آزاردهنده خواهد بود. به گفته این دانشمندان، تخمین زده می‌شود از هر 4 زن، 3 زن دست‌کم یک‌بار به این عفونت مبتلا می شوند و 6 درصد نیز دچار عفونت‌های مکرر خواهند شد. فقط در بریتانیا بیش از 1 میلیون زن به این عفونت مزمن مبتلا هستند.
در مقاله‌ای که در مجله بیماری‌های عفونی لنست منتشر شده است، محققان اشاره کرده‌اند که این عفونت برای بسیاری از زنان موضوعی ممنوع است. آن‌ها می‌گویند: " عفونت قارچی واژن اغلب مسئله‌ای خجالت‌آور شمرده می‌شود که زنان باید آن را بپذیرند و نه مشکلی پزشکی که نیاز به درمان دارد." اما این عفونت می‌تواند تأثیر فراوانی بر کیفیت زندگی بگذارد، می‌تواند باعث از دست رفتن اعتماد به نفس زنان شود و توانایی فعالیت ورزشی و جنسی‌شان را مختل کند.

زنان نباید از عفونت قارچی واژن احساس شرمساری کنند!

درواقع هدف از این مطالعه بیش از آنکه بر جنبه‌های بالینی عفونت قارچی واژن متمرکز باشد، بر تأثیرات بلندمدت آن بر زندگی زنان اشاره دارد و محققان این پژوهش معتقدند که باورهای اجتماعی حاکم بر جوامع مختلف، باعث شده است که زنان از اعلام این مسئله و اقدامات درمانی اظهار شرمساری کنند. درواقع بسیاری از زنانی که در این مطالعه شرکت داده شدند، اعتقاد داشتند که عفونت قارچی واژن می‌تواند آن‌ها را انسان‌هایی به دور از بهداشت و دارای نقیصه‌ای شرم‌آور نشان دهد؛ برای همین سعی در پنهان کردن آن دارند.
به نظر می‌رسد که یکی از اقدامات مهم برای درمان عفونت قارچی واژن این باشد که با فرهنگ‌سازی صحیح به جامعه بیاموزیم که این مشکل بسیار شایع و متداول است و در بسیاری از موارد ارتباطی با میزان رعایت بهداشت فردی ندارد. درواقع نوع فیزیولوژی اندام تناسلی زنان است که آنان را مستعد ابتلا به انواع عفونت‌های واژینال  می‌کند.
 
1397/08/07