موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

سرماخوردگی ریسک حملات قلبی را افزایش می‌دهد!

سرماخوردگی ریسک حملات قلبی را افزایش می‌دهد!

سرماخوردگی ریسک حملات قلبی را افزایش می‌دهد!

 
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا خطر انفارکتوس حاد قلبی و حملات قلبی را تا شش برابر افزایش می‌دهد.
این خطر در افراد مسن‌تر و خصوصاً آن‌هایی که سابقه بیماری‌های قلبی-عروقی دارند بیشتر خواهد بود.
گرچه علت اصلی آن مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد افزایش مواد شیمیایی التهابی در بدن هنگام ابتلا به آنفولانزا علت آن باشد. یکی از مواد شیمیایی مؤثر در این فرایند، سایتوکاینها هستند. سایتوکاین ها از جمله پروتئینهای تولید شده توسط انواع سلولهای ایمنی می باشد؛ که واکنشهای التهابی و ایمنی را تحریک و تنظیم می نمایند. با توجه به اثرات بیولوژیک ویژه هر سایتوکاین کمبود یا ازدیاد هر کدام از آنها منجر به بیماری و اختلال در سیستم ایمنی فرد می شود.
افزایش سایتوکاینهای ضد التهابی می‌تواند باعث آسیب به دیواره شریان‌ها یا عروق خونی شود. همچنین می‌تواند پلاک‌هایی را که مسئول ترمیم این آسیب‌ها هستند، تجزیه کند.
با توجه به نتایج حاصل از این مطالعه، بهتر است تا حد امکان مراقب ابتلا به بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا باشید. این هشدار در مورد افراد مسن و خصوصاً آن‌هایی که زمینه بیماری‌های قلبی-عروقی را دارند، بیشتر صدق می‌کند. از طرفی اگر شما به این بیماری مبتلا شده‌اید، سعی کنید تا حد امکان در منزل بمانید و هنگام خروج از ماسک‌های مخصوص استفاده کنید تا دیگران را در معرض خطر قرار ندهید.
 
 
1396/12/01