موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

دستان شما برای فرد مورد علاقه تان معجزه می‌کند!

دستان شما برای فرد مورد علاقه تان معجزه می‌کند!

دستان شما برای فرد مورد علاقه تان معجزه می‌کند!

بر اساس یک تحقیق جدید که توسط پژوهشگران درد شناسی انجام شده است، وقتی فردی دست همسر، فرزند یا هر کسی که عاشقانه او را دوست دارد در دست بگیرد، امواج مغزی آن‌ها هماهنگ شده و درد او کم می‌شود. در مطالعات قبلی نیز نشان داده شده بود که تماس با دستان یکدیگر باعث هماهنگ شدن ضربان قلب و ریتم تنفسی زوجین می‌شود.
در این مطالعه که به مدت یک سال امواج مغزی تعدادی از زوجین از طریق الکتروانسفالوگرافی اندازه‌گیری شد، مشخص شد هرچه میزان همدردی و علاقه میان این افراد بیشتر باشد، هماهنگی بیشتری در امواج مغزی آنان صورت می‌گیرد. هماهنگی بیشتر نیز به معنای کاهش بیشتر دردها و ناراحتی‌های فرد مقابل است.
در دنیای مدرن امروزی ما راه‌های زیادی برای برقراری ارتباط ایجاد کرده‌ایم و به همین علت تعاملات فیزیکی کمتری داریم. این مقاله قدرت و اهمیت تماس فیزیکی و تعاملات فرد به فرد را نشان می‌دهد. در این مطالعه نشان داده شد که حتی حضور در کنار فرد مورد علاقه، امواج مغزی را تا حدودی هماهنگ می‌کند و در صورت گرفتن دستان او، سرعت هماهنگی امواج مغزی به میزان زیادی افزایش می‌یابد. پس بیشتر در کنار هم باشیم و به یکدیگر عشق بورزیم.
 
1397/01/09