موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

درمان افسردگی با اسفناج!

درمان افسردگی با اسفناج!

اثر اسفناج برای رفع افسردگی

نتایج مطالعات نشان می‌دهد بیمارانی که مبتلا به انواع مختلف اختلالات روانی نظیر افسردگی، اسکیزوفرنی و غیره هستند، مقدار اسید فولیک بدن آن‌ها خیلی کمتر از اشخاص عادی است. کمبود اسید فولیک در زنان بیش از مردان دیده می‌شود و علت شیوع بیشتر افسردگی در زنان نیز می‌تواند همین موضوع باشد. اسید فولیک یکی از ویتامین‌های گروه B است که در برگ‌های سبز تیره سبزیجاتی نظیر اسفناج وجود دارد و اثر ضد افسردگی دارد.
دکتر یانگ از دانشگاه مک گیل مطالعات متعددی در این زمینه انجام داده است. بر اساس نتایج این مطالعات، اشخاصی که در رژیم غذایی خود کمبود اسید فولیک دارند، پس از 5-4 ماه دچار خواب آلودگی، فراموشی و تحریک‌پذیری می‌شوند و علائمی از افسردگی و دیگر مشکلات روانی را نشان میدهندو با افزودن مقدار کافی اسید فولیک در رژیم غذایی آنان، سریعاً و شاید ظرف چند روز، علائم بیماری رفع می‌گردد.
دکتر یانگ می‌گوید دلایل زیادی در دست است که نشان می‌دهد چرا کمبود ویتامین B در بدن باعث ایجاد افسردگی می‌گردد. یکی از دلایل این است که کمبود اسید فولیک باعث کاهش مقدار سروتونین مغز می‌شود.
بر اساس مطالعات دکتر یانگ و همکارانش، مصرف روزانه حدود 500-200 میکروگرم اسید فولیک، برای مبارزه با افسردگی کافی است و این مقدار اسید فولیک را می‌توان با خوردن مواد غذایی دارای اسید فولیک نیز تأمین کرد. برای مثال 200 میکروگرم اسید فولیک در حدود یک پیمانه اسفناج پخته وجود دارد. مصرف اسید فولیک بیش از مقدار توصیه‌شده، توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است باعث مسمومیت فرد شود.
 
1397/05/17