موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

خاصیت شیرین بیان در رفع خستگی

خاصیت شیرین بیان در رفع خستگی

خواص گیاه شیرین بیان چیست؟

در یونان باستان از شیرین بیان برای تسکین سرفه، درمان سوءهاضمه، التهاب مفاصل و درمان روماتیسم استفاده میکردند. امروزه دانشمندان در پژوهش های خود نه تنها این خواص درمانی را تأیید کرده اند بلکه به خواص دیگری نیز دست یافته اند .

گیاه شیرین بیان در تحریک تولید هورمون کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی یا غده های آدرنال تأثیر محسوسی دارد. هورمون کورتیزول هورمون مهمی برای متابولیسم بدن است که پایین بودن آن باعث کاهش فشار خون و ضعف عمومی بدن می‌شود. اغلب افرادی که دائماً دچار خستگی هستند، فشار خون پایین دارند که مصرف شیرین بیان به تعدیل و افزایش فشار خون آن‌ها تا حد نرمال کمک می‌کند. افرادی که فشار خون پایینی دارند هنگام تغییر وضعیت بدن مانند بلند شدن بطور ناگهانی، دچار سرگیجه می‌شوند و اغلب پس از انجام فعالیت‌های کوتاه و سبک نیز، دچار خستگی می‌گردند.
مقدار مصرف شیرین بیان بسته به ابعاد ناراحتی و میزان پایین بودن فشار خون تفاوت می‌کند. معمولاً مصرف 2-1 گرم ریشه شیرین بیان و یا در حدود یک سوم تا دوسوم قاشق مرباخوری عصاره مغز شیرین بیان، در طول روز کافی است. برای آن که دوز صحیحی از شیرین بیان را  روزانه استفاده کنید می توانید از  مکمل شیرین بیان استفاده نمائید. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد مجاز و در درازمدت (بیش از 6-4 هفته) ممکن است موجب افزایش فشار خون و یا سردرد، بی‌حالی، سستی مفرط، چرت زدگی و یا حتی بی‌نظمی در کار قلب شود؛ بنابراین، از این گیاه دارویی استفاده کنید، اما در مصرف آن، زیاده‌روی نکنید!
 
1397/06/02