موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

تاثیر ویتامین‌ها و مواد معدنی بر سلامت روان

تاثیر ویتامین‌ها و مواد معدنی بر سلامت روان

اثر مفید ویتامین‌ها و مواد معدنی بر خلق و خوی انسان

 

اولین کشف علمی و مستندی که بیماری‌های روانی و فکری را به تغذیه مرتبط ساخت، زمانی اتفاق افتاد که معلوم شد بیماری پلاگرا که عبارت است از افسردگی، اسهال و جنون، به کمبود نیاسین مربوط می‌شود. بعداً مشخص گردید، مکمل غذایی ویتامین ب کمپلکس برای مداوای بیماری فوق، از نیاسین مفیدتر است.
نتیجه مثبتی که از تحقیقات بیوشیمی در رابطه با امراض روانی و مغزی به دست آمد، پایه‌ای شد برای تحقیقات بعدی که در آزمایشگاه‌های پزشکی به اثبات رسید. در مطالعات مختلف، هنگامی که مصرف ویتامین‌ها را برای بیماران روانی و مغزی قطع می‌کردند، وضع بیماران بدتر می‌شد. برعکس، هنگامی که مصرف ویتامین‌ها را در برنامه غذایی آن‌ها لحاظ می‌کردند، وضع آن‌ها بهبود می‌یافت.
دکتر شولمان در گزارش خود در مجله روان‌پزشکی می‌نویسد: در تحقیقاتی که روی پنجاه نفر از بیماران روانی انجام شده است، 48 نفر آن‌ها کمبود اسید فولیک داشته‌اند. در تحقیقات دیگری معلوم شده است که اکثر بیماران روانی و فکری یک یا چند کمبود ویتامین مانند ویتامین ب کمپلکس، ویتامین C یا نیاسین دارند. بر اساس یافته‌های مطالعات، انسان‌های نرمال، سالم و خیلی خوشحال وقتی که کمبود اسید فولیک و نیاسین پیدا می‌کنند، دچار نوعی افسردگی می‌شوند.
 
1397/05/09