موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

تاثیر ویتامین D در کاهش بیماری های التهابی

تاثیر ویتامین D در کاهش بیماری های التهابی

تاثیر ویتامین D در کاهش بیماری های التهابی

 
تحقیقاتی که توسط دانشگاه بیرمنگام انجام شده است، نشان داد که حفظ سطح مناسب ویتامین D می تواند باعث پیشگیری از بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید شود.دوزهای بالاتر آن نیز ممکن است به درمان این بیماریها کمک کند.
ویتامین D علاوه بر تاثیرات خوبی که بر ساختار اسکلتی ما دارد، یک تنظیم کننده قوی سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید اغلب کمبود ویتامین D دارند و معمولا نیاز به مصرف مکمل های ویتامین D دارند.
در این تحقیق نشان داده شد که گرچه ویتامین D می تواند در جلوگیری از شروع بیماری های التهابی بسیار موثر باشد، اما پس از شروع آنها اثربخشی کمی دارد. زیرا زمانی که بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید ایجاد می شوند، منجر به عدم حساسیت سلولهای ایمنی موجود در مفاصل نسبت به ویتامین D می شوند.
محققان نتیجه گرفتند که اگر بخواهیم ویتامین D را در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مورد استفاده قرار دهیم، ممکن است پزشکان نیاز به تجویز دوزهای بالاتر مکمل های ویتامین D  داشته باشند. یا ممکن است نیاز باشد که یک مسیر درمانی برای کاهش عدم حساسیت سلولهای موجود در موضع التهاب نسبت به ویتامین D انجام شود.
 
1396/09/07