موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

تاثیر محل زندگی در اضافه وزن کودکان

تاثیر محل زندگی در اضافه وزن کودکان

زیر ساخت های طراحی شده برای تشویق پیاده روی،  به کاهش چاقی کودکان کمک می کند.

کودکانی که در محله های شلوغ و پر رفت و آمد زندگی می کنند، نسبت به هم سن و سال های خود دارای شاخص توده بدنی ( BMI ) کمتری هستند و تناسب اندام بیشتری دارند.
این خبر در واقع یافته های یک تیم تحقیقاتی در مونترال، به رهبری پروفسور Tracie  A. Barnett می باشد که در انستیتو ملی پژوهش‌های علمی کانادا صورت گرفته،
براساس نتایج این مطالعه که در ژورنال Preventive Medicine منتشر شده، طراحی شهری عامل بزرگی در رشد آمار چاقی کودکان به شمار می رود. 
این مطالعه نشان می دهد که زیرساخت های طراحی شده برای تشویق  به پیاده روی می تواند به روند کاهش وزن کودکان چاق کمک کند.
 این طور به نظر می رسد که در مناطق پر رفت و آمدتر، امکانات عابر پیاده، مانند پیاده رو های وسیع و نیز وجود علایم  راهنمایی و رانندگی در سطح شهر، تاثیر بیشتری بر فعالیت افراد خصوصا کودکان دارد.
این امکانات کودکان را به دوچرخه سواری، بازی خارج از خانه و فعالیت های مشابه تشویق می کنند، این امر به آنها کمک می کند تا انرژی بیشتری را بسوزانند و بدنی سالم تر داشته باشند.​
در این تحقیق یک نتیجه غیر منتظره نیز وجود دارد:
نویسندگان این مقاله  دریافتند که شاخص توده بدنی ( BMI ) افراد در محله هایی که در آنها فروشگاه های خواربار فروشی بزرگ وجود دارد پایین تر گزارش شده!
این نتایج اهمیت زیاد انتخاب نوع مواد غذایی که باید در فروشگاه ها عرضه شود ( غذاهای فراوری شده و فست فود ها در برابر غذاهای سالم و تازه ) را نشان می دهد.
طی مطالعه ای که در ارتباط با موضوع تغذیه منتشر شده :
کودکانی که به غذاهایی با حجم بالا و قیمت کم در فروشگاه هایی که در 800 متری خانه شان قرار دارد دسترسی دارند، همواره در خطر ابتلا به اضافه وزن هستند. 
نتیجه گیری کلی که می توان از این تحقیق به دست آورد این است که با ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی  و تغذیه  فرزندان خود می توانید، تاثیر بسزایی بر آینده آن ها و سلامت جسمانیشان داشته باشید.

1397/01/28