موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

بهترین روش درمان سرفه در انگلیس اعلام شد

بهترین روش درمان سرفه در انگلیس اعلام شد

استفاده از عسل به عنوان اولین دارو درمان سرفه

بر اساس یک دستورالعمل جدید در انگلیس، عسل و داروهای ضد سرفه بدون نسخه باید اولین درمان برای اغلب افراد دچار سرفه باشند. به گزارش بی بی سی، طبق این دستورالعمل، آنتی بیوتیک ها فقط باید در موارد نادر و عفونتها برای سرفه تجویز شوند. بیشتر اوقات سرفه، به‌خودی‌خود در طول 3-2 هفته بهبود خواهد یافت.
این توصیه‌های جدید پزشکان، به قصد کمک به مقابله با مشکل مقاومت به آنتی بیوتیک ها اعلام شده است. مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها با ایجاد میکروب‌های مقاوم به دارو، باعث می‌شود درمان عفونت‌ها سخت‌تر شود. یک نوشیدنی داغ حاوی عسل به اضافه لیمو و زنجبیل یک درمان خانگی شناخته‌شده برای درمان سرفه و گلودرد است. بر اساس این دستورالعمل جدید که سازمان‌های ناظر بهداشتی و پزشکی در انگلیس آن را منتشر کرده‌اند، شواهدی درباره اثربخشی این درمان خانگی برای بهبود سرفه و استفاده از شربت ضد سرفه یا شربت سینه وجود دارد. این سازمان‌ها اعلام کردند داروهای ضد سرفه حاوی پلارگونیوم، گایافنزین یا دکسترومتورفان هم ممکن است سودمند باشند.
اغلب موارد سرفه و گلودرد ناشی از ویروس‌ها هستند که آنتی بیوتیک ها تأثیری بر آن‌ها ندارد و به‌خودی‌خود بهبود پیدا می‌کنند. بااین‌وجود نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند 48 درصد پزشکان در انگلیس برای سرفه یا برونشیت آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. البته بر اساس این دستورالعمل درصورتی‌که سرفه، بخشی از یک بیماری وخیم‌تر زمینه‌ای باشد یا شخص در معرض عوارض بیشتر باشد، مثلاً در افرادی که بیماری‌های مزمن دستگاه ایمنی ضعیف شده دارند، تجویز آنتی بیوتیک ممکن است ضروری باشد.
 
1397/09/09