موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

برای عضله سازی از چربی‌های ضروری استفاده کنید

برای عضله سازی از چربی‌های ضروری استفاده کنید

تأثیر چربی‌های ضروری در رشد عضلات

مطالعات جدید ثابت کرده است که استفاده از چربی‌های ضروری در رژیم غذایی، در رشد عضلات بدن تأثیر دارد. درواقع این اسیدهای چرب، بیان ژن‌های مربوط به پروتئین‌های ترشحی عضلات را تغییر می‌دهند. پروتئین‌های ترشحی عضلات، رشد آن‌ها را تنظیم می‌کنند.
اسید آلفا لینولنیک (ALA) یک اسید چرب امگا 3 و اسید لینولئیک (LA) یک اسید چرب امگا 6 است که بدن ما قادر به ساختن آن‌ها نیست؛ بنابراین می‌بایست از طریق رژیم غذایی و مکمل ها آن‌ها را دریافت کنیم. پژوهش‌های قبلی نشان داده بود که اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای سلامت مغز مفید هستند و خطر التهاب و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. نتایج این مطالعه نشان داد که این چربی‌های ضروری، در تنظیم رشد عضلات نیز دخیل‌اند.
 

چربی‌های ضروری چگونه باعث رشد عضلات می‌شوند؟

پروتئین‌هایی که از عضلات ترشح می‌شوند، فعالیت‌های متابولیکی متعددی دارند. یکی از فعالیت‌های این پروتئین‌ها این است که تشکیل فیبرهای عضلانی را افزایش می‌دهند. نقش دیگر آن‌ها بهبود عملکرد سلول‌های بتای پانکراس است که انسولین تولید می‌کنند. تحقیقات پیشین نشان داده بود، چاقی و مقاومت به انسولین در رشد عضلات اسکلتی اختلال ایجاد می‌کند.
بر اساس نتایج این مطالعه که در دانشگاه گولف کانادا انجام شد، مصرف منظم چربی‌های ضروری بیان ژن‌های مرتبط با پروتئین‌های ترشحی عضلات را تغییر می‌دهد. همچنین نتایج این تحقیقات نشان داد که ALA و LA از راه‌های متفاوتی در ترشح این پروتئین‌ها اثر می‌گذارند؛ بنابراین مصرف هر دوی آن‌ها در کنار هم اثربخشی بیشتری خواهد داشت. توصیه میشود از مکمل غذایی که حاوی امگا 3 و 6 هستند بطور روزانه استفاده شود.
 
 
 
1397/06/12