موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

باورهای تغذیه‌ای نادرست در دیابت!

باورهای تغذیه‌ای نادرست در دیابت!
دیابت یا بیماری قند یک بیماری به نسبت شایع است که روز به روز بر تعداد مبتلایان به آن افزوده می‌گردد. در این‌ بین، باورهای نادرست بسیاری در مورد این بیماری در بین مردم وجود دارد که قصد داریم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم:
- بیماری دیابت برخلاف تصور عموم، در اثر خوردن قند و شیرینی زیاد ایجاد نمی‌شود، بلکه مجموعه‌ای از عوامل مانند ژنتیک، شیوه زندگی، چاقی، فشار خون بالا و سن بالای ۴۵ سال می‌توانند در کنار هم باعث بروز دیابت شوند. مصرف قندها می‌تواند با ایجاد اضافه وزن، عاملی برای ابتلا به دیابت در کنار سایر عوامل باشد.
- مصرف شیرینی‌ها برای بیماران دیابتی ممنوع نیست. یک بیمار مبتلا به دیابت هم می‌تواند گاهی از کیک‌ها یا شیرینی‌های مورد علاقه خود به‌عنوان دسر استفاده کند اما میزان مصرف باید محدود باشد.
- کربوهیدرات‌ها دشمن دیابتی‌ها نیستند. این بیماران می‌توانند حجم متعادلی از منابع غذایی کربوهیدرات‌های سبوس‌دار مانند برنج و نان قهوه‌ای یا یک عدد میوه را در طول روز مصرف کنند.
- مصرف میوه‌ها هم برای مبتلایان به دیابت ممنوع نیست. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند حتی ۱ وعده (حدود ۶۰ گرم) از میوه‌های شیرین را هم در طول روز مصرف کنند. هر وعده میوه شیرین تقریباً ۱۵ گرم کربوهیدرات دارد.
به‌طورکلی باید گفت که ممنوعیت غذایی مطلق برای مبتلایان به دیابت وجود ندارد زیرا ایجاد ممنوعیت یا محدودیت‌های شدید غذایی فقط باعث افزایش ولع بیماران می‌شود. این در حالی است که اگر بیمار دیابتی بتواند رژیم متعادلی داشته باشد، ورزش کند و داروهای خود را به‌صورت منظم مصرف کند، گاهی اجازه خوردن برخی محصولات غذایی مانند شیرینی‌ها را هم خواهد داشت.
برای کنترل دیابت نوع 2 ، حتما مقاله 6 راه موثر برای کنترل دیابت را در سایت داروخانه انلاین تهران مطالعه کنید.
 
1398/07/10