موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

با ویتامین B6 رویاهایتان را به یاد آورید!

با ویتامین B6 رویاهایتان را به یاد آورید!

نقش ویتامین B6 در بهبود خواب و رویا


بر اساس یک مطالعه که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، ویتامین B6 می تواند در به یاد آوردن هرچه بهتر رویاها به افراد کمک کند.  این تحقیق بر روی حدود 100 شرکت کننده انجام شد که دچار مشکلاتی در به یاد آوردن خواب و رویاهای خود بودند. این افراد به مدت 5 شب، قبل از خواب دوز بالایی از ویتامین ب 6 مصرف می کردند(حدود 240 میلی گرم). سپس این افراد از نظر میزان یادآوری رویاها با گروه شاهد مقایسه شدند.
نتایج نشان داد که مصرف ویتامین B6 توانسته بود توانایی افراد را در به یادآوری رویاها تا حد قابل قبولی افزایش دهد. در واقع این ویتامین ، وضوح و شفافیت رویا را در افراد بهبود می بخشد و باعث می شود جزئیات آن، بهتر و بیشتر در ذهنشان نقش ببندد.
برخی از شرکت کنندگان در این پژوهش، ادعا می کردند که در این مدت خوابهایشان بیشتر شبیه واقعیت بوده است و به مرور زمان نیز جزئیات آن از ذهنشان محو نمی‌شده است. برخی از افراد حتی اظهار می کردند که اشتیاقشان برای خوابیدن افزایش یافته است؛ زیرا یک خواب آرام و رویایی در انتظار آنان بوده است!

تاثیر خواب عمیق و رویا دیدن بر سلامتی ما چیست؟

به طور میانگین هر فردی 6 سال از عمر خود را صرف دیدن خواب و رویا می کند. دکتر آسپی، از محققان این مطالعه می گوید در صورتی که بتوانیم ساعات خواب دیدن را به ساعاتی مفیدتر بدل کنیم، از مزایای بسیاری برخوردار خواهیم شد. دیدن خواب های واضح به ما کمک می کند تا از کابوس های خود رها شویم و همچنین از این اوقات برای غلبه بر ترس ها و فوبیاهای خود استفاده کنیم. حتی می توان از این ساعات برای بهبود آسیب های جسمانی استفاده کرد.

گرچه ویتامین B6 به تنهایی نمی تواند مشکلات خواب افراد را برطرف کند، اما بر اساس این مطالعه یک عامل کمک کننده بسیار موثر است. شما می توانید این ویتامین را از طریق مصرف مواد غذایی مختلفی نظیر لبنیات، تخم مرغ، گوشت قرمز،حبوبات،غلات،جگر، ماهی و برخی میوه ها به دست آورید. همچنین می توانید با مصرف مکمل های ویتامین B6 نیاز خود را به این ویتامین تامین کنید.

 

1397/02/10