موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

آخرین آمار کرونا در ایران و جهان

آخرین آمار کرونا در ایران و جهان
سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید 19  در کشور شناسایی شدند که سه هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند.
وی با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.
لاری با بیان اینکه ۵۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۵۲۵ هزار و ۶۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سخنگوی  وزارت بهداشت اضافه کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

آخرین آمار جهانی کرونا امروز دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹

آمار جهانی مبتلایان به کرونا به ۵۰ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۹۴۵ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین آمار‌ها ۳۵ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۷۷۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۶ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۱۰ میلیون مبتلا و بیش از ۲۴۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. هند و برزیل نیز با آمار میلیونی مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۸.۵ و ۵.۶ میلیون بیمار کووید ۱۹، جایگاه دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددار قربانیان این بیماری در دنیا هستند و تعداد جان‌باختگان این بیماری در انگلیس نیز به ۵۰ هزار نفر نزدیک شده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز  دوشنبه 19 آبان 1399 به ترتیب به شرح زیر است:

۱- آمریکا، 10  میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۸۰ مبتلا، ۲۴۳ هزار و ۷۶۸ قربانی
۲-  هند، هشت میلیون و ۵۵۳ هزار و ۸۶۴ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۶۵۳ قربانی
۳- برزیل، پنج میلیون و ۶۶۴ هزار و ۱۱۵ مبتلا، ۱۶۲ هزار و ۳۹۷ قربانی
۴- فرانسه، یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۳۲۴ مبتلا، ۴۰ هزار و ۴۳۹ قربانی
۵- روسیه، یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۳۳۴ مبتلا، ۳۰ هزار و ۵۳۷ قربانی
۶- اسپانیا، یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۱۱ مبتلا، ۳۸ هزار و ۸۳۳ قربانی
۷- آرژانتین، یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۱۸۲ مبتلا، ۳۳ هزار و ۵۶۰ قربانی
۸- انگلیس، یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۱۳ مبتلا، ۴۹ هزار و ۴۴ قربانی
۹- کلمبیا، یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۸۸۷ مبتلا، ۳۲ هزار و ۷۹۱ قربانی
۱۰- مکزیک، ۹۶۷ هزار و ۸۲۵ مبتلا، ۹۵ هزار و ۲۷ قربانی

بنابر این گزارش پس از ایالات متحده، هند و برزیل کشور‌های فرانسه، روسیه، اسپانیا، آرژانتین، انگلیس و کلمبیا تاکنون بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

گردآوری : دکتر روزا ابوالقاسم 1399/08/19