موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

آیا ظروف تفلون سرطان زا هستند؟

آیا ظروف تفلون سرطان زا هستند؟

مواد شیمیایی موجود در ظروف تفلون سرطان‌زا هستند

 

محققان آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا هشدار دادند، مواد شیمیایی موجود در ظروف نچسب تفلون، لباس‌های ضد آب و محصولات مقاوم در برابر نفوذ آب به راحتی وارد زنجیره غذایی می‌شوند و سرطان‌زا هستند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد "پرفلورواوکتانیک اسید" ماده‌ای بسیار خطرناک است که در ساخت ظروف تفلون و محصولات برای مقاوم‌سازی در برابر نفوذ آب به کار می‌رود .این ظروف برای پختن و یا سرخ کردن غذاهایی مانند ماهی و درست کردن نیمرو، مخصوصاً اگر با درجه حرارت متوسطی پخت شوند بسیار مناسب ترند. در ضمن باید مراقب باشیم که هنگام شست و شوی این ظروف سطح نچسب آنها را خراش نیندازیم. هرگز ظروف نچسب قابلمه و یا تابه را در حالیکه خالی است بر روی حرارت بیش از350 درجه سانتیگراد قرار ندهید و هرگز ظروف تفلون را در حالیکه داغ هستند آب سرد بر روی آن نریزید. بطور کلی، ظروف تفلون را برای مواردی که می خواهید از درجه حرارت خیلی بالا استفاده کنید، بکار نبرید. موقع استفاده ازاین ظروف حرارت باید ملایم تا متوسط باشد .

به گزارش دیلی میل، به گفته دانشمندان آمریکایی، این ماده اسیدی خطرناک  "پرفلورواوکتانیک اسید"  در یک سوم بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود.

1397/04/26