موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

خواب کافی، از پیری زودرس جلوگیری می کند

خواب کافی، از پیری زودرس جلوگیری می کند

اهمیت خواب در مقابله با پیری زودرس

دکتر ون کاتر از دانشگاه شیکاگو در مطالعات خود به این نتیجه رسید که مردان جوان سالمی که طی یک هفته و روزانه کمتر از 4 ساعت می‌خوابند، علائم بیولوژیک سالمندی و پیری زودهنگام را از خود نشان می دهند. یکی از فاکتورهای مرتبط با پیری، بالا رفتن سطح کورتیزول در بدن است که تبدیل به موادی می‌شود که در بدن افراد میانسال وجود دارد و زمینه‌ساز انواعی از بیماری‌های مزمن می‌باشد. این در حالی است که اگر همین افراد کمبود خواب خود را به صورت 12 - 9 ساعت استراحت در روز، برای چندین شب متوالی جبران کنند، سطح فاکتورهای مرتبط با پیری در بدنشان کاهش می‌یابد.
داشتن خواب شبانه باکیفیت، بسیار اهمیت دارد، چراکه سیستم ایمنی را تقویت میکند و خطر بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد. افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می‌خوابند دو تا سه برابر بیش از سایر افراد دچار حملات قلبی می‌شوند. بعلاوه این افراد، دچار افزایش وزن شده و در خطر ابتلا به دیابت نوع دو قرار دارند. کمبود خواب اثرات بسیار مخربی نیز در سیستم ایمنی دارد و این افراد با دفعات بیشتر و به مدت طولانی‌تری دچار انواع بیماری‌های عفونی و غیر عفونی می‌شوند.
با توجه به آنچه ذکر شد، خواب کافی و مناسب موجب افزایش طول عمر و پیشگیری از پیری زودرس می‌گردد؛ برای داشتن خواب باکیفیت میتوانید از مکمل ملاتونین که در واقع هورمون طبیعی خواب می باشد و پس از مدتی ریتم خواب را تنظیم میکند استفاده نمایید.
 
1397/07/27