موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

تاثیر چربی های ضروری در رشد عضلات

تاثیر چربی های ضروری در رشد عضلات

برای عضله سازی باید از چربی‌های ضروری استفاده کنید

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که استفاده از چربی‌های ضروری در رژیم غذایی در تنظیم رشد ماهیچه‌های بدن تأثیر دارد. درواقع این اسیدهای چرب، بیان ژن‌های مرتبط با پروتئین های ترشحی عضلات را تغییر می‌دهند. این پروتئین های ترشحی، در تنظیم رشد عضلات مؤثرند.
اسید آلفا لینولنیک (ALA) یک اسید چرب امگا 3 و اسید لینولئیک (LA) یک اسید چرب امگا 6 است که بدن ما قادر به ساختن این چربی‌های ضروری نیست. بنابراین می‌بایست از طریق رژیم غذایی آن‌ها را دریافت کنیم. پژوهش‌های قبلی نشان داده بود که اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای سلامت مغز مفید هستند و خطر التهاب و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. نتایج این مطالعه نشان داد که این چربی‌های ضروری، در تنظیم رشد عضلات نیز دخیل‌اند.

نحوه عملکرد چربی های ضروری در سلولهای عضلانی 

پروتئین‌هایی که از عضلات ترشح می‌شوند، فعالیت‌های متابولیکی متعددی دارند. یکی از فعالیت های این پروتئین ها این است که تشکیل فیبرهای عضلانی را افزایش می دهند. نقش دیگر آنها بهبود عملکرد سلول‌های بتای پانکراس است که انسولین تولید می‌کنند. تحقیقات پیشین نشان داده بود، چاقی و مقاومت به انسولین در رشد عضلات اسکلتی اختلال ایجاد می‌کند. 
بر اساس نتایج این مطالعه که در دانشگاه گولف کانادا انجام شد، مصرف منظم چربی‌های ضروری بیان یکسری از ژنها را که تولید پروتئین‌های مؤثر در رشد عضلات را تنظیم می‌کنند, تغییر می دهد. همچنین نتایج این تحقیقات نشان داد که ALA و LA از راه‌های متفاوتی در ترشح این پروتئین ها در بافت عضلانی بدن اثر می گذارند. بنابراین مصرف هر دوی آن‌ها در کنار هم اثربخشی بیشتری خواهد داشت.
 
1397/02/31