موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

۷ روش اثبات شده برای باهوش تر شدن کودک در شکم مادر


۷ روش اثبات شده برای باهوش تر شدن کودک در شکم مادر

در این ویدئو به چند روش موثر جهت باهوش تر شدن کودک در دوره جنینی اشاره میکنیم :

1- لمس مداوم شکم در فواصل منظم: آخرین تحقیقات منتشر شده حاکی از آن است که جنین به لمس مادر در روی ناحیه شکم بیشتر از صدای مادر واکنش نشان می دهد.
2- مادر باید هنگام صحبت کردن شکم خود را لمس کند: هنگامی که مادر به همراه صحبت کردن شکم خود را لمس می کند حرکات بازو، سر و دهان در جنین افزایش می یابد.
3- زنان باردار معمولا همگی بر روی شکم خود دست می کشند و آن را نوازش می کنند، از این نظر زنان باردار به سه دسته طبقه بندی می شوند:
 دسته اول ، شکم خود را لمس می کنند و آن را نوازش می کنند دسته دوم با جنین صحبت می‌کنند و دسته سوم فقط شکم خود را با دستان خود نگه می‌دارند.
  سونوگرافی نشان داده است که سالم ترین پاسخ ها مربوط به جنین مادران گروه اول بوده است .
4- کودکان صحبت کردن را از شکم مادر یاد می‌گیرند: تحقیقات منتشر شده حاکی از آن است که بچه ها مهارت یادگیری زبان را هنگامی که در شکم مادر هستند و والدینشان با یکدیگر صحبت می کنند یاد می گیرند.
5- بهتر است که مادر در دوران بارداری به زبان های مختلف اگر قادر است، بخواند و صحبت کند .
دکتر ربکا لیوایز در مدیکال کالج نیویورک معتقد است کودکانی که در دوره جنینی با آنها به زبان‌های مختلف صحبت شده  رشد مغزی آن ها به گونه ای است که آمادگی بیشتری برای یادگیری شنیداری و گفتاری زبان های دیگر در آینده پیدا می کنند و هرگز تصور نکنید که دوره جنینی، برای یادگیری زبان، زود می باشد.
6- تحقیقات حاکی از آن است که جنین، بیشترین میزان اطلاعات خود را در در10 هفته آخر جنینی  کسب می‌کند. نوزادان تازه متولد شده به قدر کافی باهوش هستند که زبان مادری را از یک زبان خارجی تشخیص دهند و این مستلزم آن است که به صورت عادی و با زبان محاوره ای با نوزاد خود صحبت کنید.
7- حرف آخر:  تحریک جنین به صورت لمس شکم یا گفتاری با حرکت جنین در شکم ارتباط متقابل دارد .
هدف از این تحقیق که توسط دکتر پاتریشیا کوهل انجام شده، آن است که به مادران یادآوری کند که بچه‌ها در دوران جنینی به ویژه در 10 هفته آخر، گوش می دهند، یاد می گیرند و به خاطر می سپارند و مغز آنها برای دریافت اطلاعات منتظر تولد نمی ماند.