موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

پیشگیری از سرطان-قسمت دوم


پیشگیری از سرطان-قسمت دوم

بیماری سرطان و پیشگیری از آن – قسمت دوم

در این قسمت به عواملی که احتمال ابتلا به بیماری سرطان را افزایش می دهد و عوامل و رفتارهایی که احتمال سرطان را کاهش می دهد اشاره می کنیم. بطور کلی شیوه زندگی یا Life Style در پیشگیری از ابتلا به بسیاری ازبیماری ها مانند سرطان موثر است. در زیر بصورت خلاصه به برخی از این موارد اشاره می کنیم که در ویدئو پیشگیری از سرطان بطور کامل در مورد هر یک از این عوامل توضیح داده شده است.

مصرف ویتامینD

– روزانه مصرف 1000 واحد ویتامین D در پیشگیری ازبیماری سرطان ضروری است.

نقش چربی ها در سرطان

– غذاهای چرب آماده و فست فودها دارای چربی های اشباع هستند که سرطان زا می باشند بنابر این بهتر است که بیشتر از غذاهای خانگی تهیه شده با روغن زیتون ,هسته انگور, کنجد برای طبخ و روغن کانولا برای سرخ کردن استفاده نمود و یا بعبارتی لایف استایل خود را تغییر دهید و غذای خانگی را جایگزین غذاهای آماده وفست فود کنید.

نحوه طبخ غذا و تاثیر آن در ابتلا به سرطان – بخار پز کردن بهترین روش پخت غذا می باشد بعد از بخار پز کردن پختن و سپس سرخ کردن و در آخر کباب کردن را باید به کار برد که متاسفانه بدترین روش یعنی کباب کردن طرفداران زیادی دارد.

همچنین هرگز از غذاهای سوخته و نمک سود شده و دودی استفاده نکنید.

تاثیر فیبر و سبوس در سرطان

– استفاده از مواد فیبر دار و نان سبوس دار در جلوگیری از سرطان معده, روده و کولون نقش بسزایی دارد.

نانهای مانده و کپک زده را دور بریزید – آنافلاکسی سمی است که بر روی کپک نان تولید می شود که با تغذیه دامها از این نانها در واقع ناقل بیماری می شوندو ما با مصرف گوشت دام ها و یا سبزیجات و میوه هایی که با کود این دامها رشد می کنند سم را به بدن خود منتقل کرده و ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهیم .بنابراین شیوه زندگی یا لایف استایل خود را در مورد جداسازی نان از زباله تغییر دهید و نانها را دور بریزید.

نقش دخانیات در سرطان

- 90 درصد از سرطان های ریه ناشی از مصرف دخانیات می باشد .حتی قرار گرفتن در معرض دود دخانیات هم احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش میدهد.

الکل

– تحقیقات انجام شده در سال 2009 در استرالیا حاکی از آن است که الکل عامل ایجاد 6 درصد از انواع سرطان هاست.

استرس

–  فشار عصبی و استرس باعث ترشح کورتیزول در بدن میشود. ترشح کورتیزول باعث تضعیف سیستم ایمنی و افزایش ابتلا به سرطان میشود.

نقش ورزش درجلوگیری از ابتلا به سرطان

– ورزش مداوم و روزانه حداقل به میزان 30 دقیقه , 40 درصد خطر ابتلا به سرطان روده و پستان را کاهش می دهد.

چاقی و لاغری مفرط

– عامل دیگر در ابتلا به سرطان , تجمع زیاد بافت چربی در بدن  می باشد که احتمال ابتلا به سرطان پستان , دیواره رحم , روده بزرگ و مری را افزایش میدهد.همچنین لاغری مفرط و زیر وزن استاندارد بودن هم شما را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد.

آلودگی هوا و ذرات معلق

– استفاده از دستگاه تصفیه هوا بهترین روش مقابله با آلودگی هوا و کاهش ابتلا به سرطان ریه می باشد.

نقش آب آلوده در سرطان

– بهترین روش , استفاده از دستگاه تصفیه آب به جای آب معدنی های پر شده در ظروف پلاستیکی است که سرطان زا می باشند.همواره برای نگهداری آب از ظروف شیشه ای ویا استیل استفاده کنید.