موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

ماساژ برای انواع سردرد


ماساژ برای انواع سردرد

سردرد ها را می توان به انواع سینوسی، میگرنی، تنشی، خوشه‌ای، سردرد TMJ که به دلیل مشکل در آرواره می باشد و سردرد گردنی بدلیل مشکلات عضلات گردن و مهره های گردنی و آرتروز، تقسیم‌بندی کرد. ما در این ویدئو به توضیح کوتاهی در مورد چهار مورد شایع سردرد و انواع ماساژ برای رهایی از این نوع سردردها می پردازیم.

 سردرد سینوسی Sinus

این سردرد زمانی رخ می‌دهد که سینوسها مسدود یا ملتهب شده باشند. درد می‌تواند در ناحیه گونه ها، بینی، چشم ها و پیشانی احساس شود و زمانی که فرد سر خود را به سمت جلو خم می کند یا از خواب بیدار می‌شود سر درد تشدید می شود .

سردرد میگرنی Migraine

 نوع شدید از سردرد که می‌تواند با تهوع استفراغ و حساسیت به نور و صدا همراه باشد. درد در ناحیه پیشانی، چشم ها و ناحیه گیجگاهی بیمار را به شدت آزار می‌دهد و گاهی با توهم بینایی و دیدن نقطه های نورانی و یا اختلال در بویایی و چشایی و بی حسی همراه می باشد.

سردرد تنشی Tension

 این سردرد اغلب در نتیجه استرس و اضطراب ایجاد می‌شود که می‌تواند سفتی عضلات شانه، گردن و آرواره را به همراه داشته باشد. این سردرد موجب فشار و انقباض در گیجگاه، صورت و پوست سر می شود. سردرد تنشی می تواند از چند دقیقه تا چند روز ادامه داشته باشد و کمبود خواب  نادیده گرفتن وعده‌های غذایی و موقعیت‌های استرس‌زا و یا نوشیدن الکل و مصرف دخانیات می‌تواند آن را تحریک کند.

سردرد خوشه ای یا کلاستر Cluster

این سردرد بسیاردردناک بوده و در آقایان شایعتر است.اینوع سردرد با قرمزی و درد و تیر کشیدن چشم و گاهی آبریزش بینی همراه است. با کمترین تحریک پدیدار می شود. سر درد خوشه ای به طور معمول یک سمت سر را درگیر می کند و نواحی تحت تاثیر، بالای چشم ها، داخل چشم و نزدیک گیجگاه می باشند. این سردرد در نیمه شب از شدت درد فرد را بیدار می کند و علت آن هنوز کاملا شناخته شده نیست.

انواع ماساژ برای رهایی از سردرد

- برای رهایی از سردرد میگرنی که پیشانی، چشم ها و ناحیه سر را در بر می گیرد می توان یک دقیقه بین دو ابرو را فشار داد سپس به صورتی که می‌بینید ناحیه پس سر را حدود یک دقیقه ماساژ دهید.
 - در مورد سردرد سینوسی دو انگشت خود را مطابق شکل در انتهای دو ابرو گذاشته و حدود یک دقیقه فشار داده و سپس زیر دو چشم را حدود دو دقیقه ماساژ دورانی دهید.
- برای از بین بردن سردرد تنشی مطابق شکل ۵ ثانیه شست خود را در ناحیه ای که مشاهده می کنید فشار عمقی داده و سپس شانه ها را حدود ۲ دقیقه ماساژ دهید.
- برای رهایی از سردرد خوشه ای ۵ ثانیه ناحیه گیجگاهی را به صورت دورانی ماساژ داده و سپس ۵ ثانیه با انگشت شصت روی نقطه ای که ملاحظه می کنید فشار عمقی دهید.

​  ترجمه و تنظیم : دکتر رزا ابوالقاسم
  ادیت: علی رمضانی