موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

پنج روش کاهش فشار خون بالا


پنج روش کاهش فشار خون بالا

درمان فشار خون بالا


-تغيير رژيم غذايی-تغذيه‌ی سالم يکی از مؤثرترين راه‌ها برای کاهش فشار خون است. توصيه ميشود غذاهایی که حاوی مقادير کمتری نمک و سديم هستند و پتاسيم بيشتری دارند مصرف شوندهمچنين از غلات سبوس دار و ميوه هايی مانند سيب ,موز و پرتقال و سبزيجاتی مانند کلم بروکلی,هويج و ماهی سالمون ويا مکمل های غذايی امگا3 استفاده شود.
 عدم استعمال الکل و دخانيات در پيشگيری از ابتلا به فشار خون بسيار حائز اهميت است.



- ورزش و داشتن تحرک فيزيکی  
یکی ديگر از تغييرات مهم سبک زندگی برای مديريت فشار خون بالا، تحرک و ورزش است. انجام ورزش‌های هوازی (ايروبيک) چند بار در هفته برای داشتن قلبی سالم، بسيار مفيد است چون باعث بهبود جريان خون ميشود.
با تغذيه‌ی سالم و ورزش منظم، می توان به کاهش وزن نيز کمک کرد. مديريت وزن باعث کاهش کلسترول و فشار خون ميشود و در نتيجه خطراتی که ممکن است در صورت اضافه وزن رخ دهد نيز کاهش پيدا می کنند. 
پياده روی و ورزش حداقل روزی 30 دقيقه دردرمان فشار خون بالا و پيشگيری از آن بسيار موثر است. يکی ديگر از راه‌های پايين آوردن فشار خون، جلوگيری و از بين بردن استرس است. استرس باعث افزايش فشار خون ميشود. برای اين کار می توانيد روش‌های مختلفی در پايين آوردن استرس مانند ورزش، متمرکز کردن ذهن (مديتيشن) و موسيقی را امتحان کنيد.

- دارو درمانی – نوع داروهای کاهش فشار خون و دوز مصرفی آن حتما بايد توسط پزشک تجويز و کنترل شود.