موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

زانو درد و راههای درمان آن


زانو درد و راههای درمان آن

زانو درد و راه های درمان آن
 
زانو درد یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد در هر گروه سنی و در دوره ای از زندگی خود به آن مبتلا شده اند. مفصل زانو یکی از بزرگترین و پرکارترین مفاصل بدن است و همین خصوصیت مفصل زانو آنرا در معرض آسیب های جدی بویژه با افزایش سن قرار می دهد.
زانو درد میتواند به علت ضربه ، عفونت ، بیماری ها ژنیتیکی – حرکات ورزشی غلط و سنگین و یا افزایش سن و ابتلاء به آرتروز مفصلی در فرد ایجاد شود اما علت درد زانو هر چه که باشد ، اگر در مراحل اولیه درمان نشود در نهایت فرد مجبور به تعویض مفصل زانو و با PRP می شود.
 
تحقیقات نشان داده است که بجز در موارد ژنتیکی و یا برخی بیماری های عفونی ، در 70% موارد افراد با رعایت برخی اصول اولیه که در زیر به آن ها اشاره می شود ، می توانند از زانو دردهای جدی رهایی یابند.
 
1- در مراحل اولیه درد زانو ، بی حرکتی 2 تا 3 روزه و فیزیوتراپی با استفاده از مادون قرمز ، تنس ، ماساژهای درمانی ، لیزر ، طب سوزنی و انجام تمرینات ورزشی صحیح که توسط پزشک و فیزیوتراپ یا کاردرمان تجویز می شود.
2- استفاده از زانوبندهای طبی اعم از کشی ساده تاآتل دار و کشکک بسته یا کشکک باز که در محافظت مفصل زانو نقش بسزایی  دارد.
3- قبل از افزایش سن و ابتلاء به آرتروز حتما از مکمل های زانو درد که حاوی گلوکزامین و کندروئیتین هستند استفاده شود مانند تریپل فلکس که یکی از از کاملترین و بهترین مکمل های زانودرد به حساب می آید ، همواره توسط پزشکان متخصص تجویز می شود.
4- استفاده از کفی سیلیکونی و کفش های طبی جهت جلوگیری و درمان زانو درد 
5- در نراحل پیشرفته استفاده از کرم ها و ژل های ضد درد مفاصل مانند مینرال آیسپیروکسیکام – رهامین ، کاپسیان و غیره     
پس همواره به خاطر داشته باشید که با کاهش وزن – انجام حرکات صحیح ورزشی در تمام مراحل زندگی برای تقویت عضلات زانو ، استفاده از کفش ها و زانو بند های طبی زانو و مکمل های زانو درد مفاصل می توان از زانو درد و پیشرفت آن جلوگیری نمود و اگر مستعد زانو درد و مبتلا به آرتروز مفصلی هستید بهتر است که از 35 سال به بالا از مکمل های غذائی زانو درد که حاوی کندروئیتین و گلوکزآمین هستند مانند تریپل جوینت ، تریپل فلکس و یا مکمل های مشابه دیگر با تجویز پزشک استفاده نمائید.