موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

ویتامین های موثر در پیشگیری از ریزش مو


ویتامین های موثر در پیشگیری از ریزش مو

ویتامینهای موثر در پیشگیری از ریزش مو                                                                                                 

در این مقاله بطور خلاصه به مهمترین ویتامین ها و مواد معدنی که کمبود آنها در بدن باعث ریزش موی سر می شوداشاره می کنیم:
  
1-ویتامین بیوتین یا B7یا H از گروه ویتامین های گروه B  -  کاهش آن در بدن باعث ریزش مو می شود که مصرف مکمل های بیوتین که توسط پزشک تجویز می شود  باعث افزایش رشد مو و افزایش قطر مو و در نهایت کاهش ریزش مو می شود.
بخاطر داشته باشید که در افراد سیگاری و خانمهای باردار میزان بیوتین بدن کاهش پیدا می کند.



2-ویتامین B5 یا بپانتن یاپانتوتنیک اسید از گروه ویتامینهای B – کمبود این ویتامین باعث ریزش مو و سفیدی زودرس موها می شود .علاوه بر آمپول های بیوتین و بپانتین و مکمل بپانتین ,در اکثر شامپوهای ضد ریزش موی سرنیز از بپانتن استفاده می شود.



3-پابا یا پارا آمینوبنزوئیک اسید از گروه ویتامین های B-کمبود آن باعث ریزش مو و سفیدی زود رس مو می شود این ویتامین در جگر,مخمرو غلات سبوس دار وجود دارد.



4- ویتامین D- در تقسیم سلولی, ویتامین D نقش بسزایی دارد و کمبود آن در بیماری های اتوایمیون نقش دارد.در درمان ریزش مو سکه ای (آلوپسیا یاآلوپشیا آره آتا) چه در ناحیه سر وچه در ناحیه ریش آقایان مکمل ویتامین Dتوسط پزشک تجویز می شود.



5-روی یا زینک –روی تسهیل کننده واکنش آنزیمی است که در عملکرد حیاتی پیاز مو نقش حیاتی دارد و توصیه می شود که در ریزش مو اعم از عادی یا ریزش مو سکه ای (آلوپسیا آره آتا)حتما از مکمل  روی استفاده شود.



6-آهن – کمبود آهن ,مستقیما باعث ریزش موی سر می شود که اگر در حدی باشد که توسط مواد غذایی رفع نشود حتما با مشورت پزشک باید از مکمل آهن استفاده شود.